יצוגית נגד וילי פוד בטענה להטעיה צרכנית בנושא כשרות של מספר מוצרים מיובאים

מדובר במוצרים: חציל קלוי על האש, סרדינים מעושנים בשמן קנולה, מלבי (קינוח על בסיס חלב), גבינת מנורי, כנאפה ופרוטאין. לדברי המבקש, מעיון ברשימות המוצרים המיובאים הכשרים לשנת 2023 המתפרסמות באתר האינטרנט של הרבנות הראשית, התחוור לו כי המוצרים האלה לא נכללו ברשימת המוצרים המיובאים הכשרים

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת ג.וילי פוד אינטרנשיונל מיבנה, יבואנית מותגי מזון בין הגדולות במשק בתחום ייבוא המזון. זאת, בטענה להטעיה צרכנית בנושא כשרות המוצרים: “חציל קלוי על האש”, “סרדינים מעושנים בשמן קנולה”, “מלבי” (קינוח על בסיס חלב), “גבינת מנורי”, “כנאפה”, “פרוטאין” (חטיף גבינה לבנה בטעם וניל).

לטענת המבקש, תושב בני ברק, אדם שומר מצוות, הרוכש אך ורק מוצרים כשרים באישור או בחותמת הרבנות, טרם הרכישה של המוצרים האמורים המיובאים על ידי ג.וילי פוד, הוא בדק את נושא הכשרות על גבי עטיפותיהם והיה סמוך ובטוח כי ניתן לתת אמון במצגיה של ג.וילי פוד, ולא העלה על דעתו כי המוצרים אינם כשרים. המבקש מדגיש, כי על גבי עטיפות המוצרים הופיע אישור כשרות וכן אישור מטעם הרבנות הראשית, ועל כן הוא אכל את המוצרים ללא כל חשש.

אולם לאחר מכן נודע לו כי המוצרים הללו, אשר סומנו ככשרים על ידי ג.וילי פוד, אינם חוסים תחת האישור של הרבנות הראשית, ומשכך הם אינם כשרים כלל וכלל. לדברי המבקש, במענה לפנייתו אל ג.וילי פוד נמסר לו כי אין ביכולתה של החברה להמציא לו את אישורי הכשרות הנדרשים בעבור המוצרים.

לדברי המבקש, מעיון ברשימות המוצרים המיובאים הכשרים לשנת 2023 המתפרסמות באתר האינטרנט של הרבנות הראשית, התחוור לו כי המוצרים נשוא הבקשה לאישור תביעה ייצוגית לא נכללו ברשימת המוצרים המיובאים הכשרים.

בבקשה נטען כי ג.וילי פוד הפרה את הוראות חוק איסור הונאה בכשרות על ידי מכירת מוצרים שאינם כשרים על פי דין תורה, תוך הצגתם בכתב ככשרים, ועל כן עליה לפצות את הצרכנים אשר הוטעו לחשוב שהמוצרים כשרים.

תגובת וילי פוד לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*