ייצוגית נגד שופרסל בטענה להטעיה צרכנית לגבי מחיריה של חלה רגילה בקופה בשירות עצמי

לטענת העותרת, שופרסל מטעה את צרכניה בכך שהיא אינה מפרטת במסגרת מסך הקופה האינטראקטיבית בחשבוניות כי יש הבדל במשקל של שתי החלות שרכשה ובמחירן כפי שמצוין באתר שופרסל אונליין, על מנת למנוע מצבים בהם לקוחותיה משלמים עבור חלה רגילה במשקל של 500 גרם את המחיר של חלה במשקל של 650 גרם

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד שופרסל בטענה להטעיה צרכנית בכל הנוגע למוצר חלה רגילה. המבקשת, שלי צלליכין רובין תושבת ראש העין, מציינת כי ביקשה לרכוש שתי חלות רגילות באמצעות העמדה לביצוע רכישות ותשלום באופן עצמאי – הקופה האינטראקטיבית – בסניף שופרסל שבראש העין, ובמסך הקופה הופיעו שתי אפשרויות של חלה רגילה, כאשר מצפייה במסך אין הבדל בין הבחירה בין שתי החלות.

לדברי המבקשת היא בחרה פעם אחת בחלה המופיעה על המסך מצד ימין למטה, ופעם שנייה בחלה שלידה. המבקשת מצינת כי בשתי הרובריקות רשום כי המוצר הוא “חלה רגילה” הכוללת תמונה דומה של חלה רגילה ללא שום כיתוב אחר, וללא מידע נוסף.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד נאמר כי עם הגעתה של המבקשת לביתה היא בחנה את החשבוניות והופתעה לגלות כי החיוב בגין שתי החלות הוא שונה כדלקמן: חיוב בגין חלה רגילה בסך 5.40 שקל, וכן חיוב בגין חלה רגילה בסך של 6.90 שקל.

לדברי המבקשת היא לא הבינה מדוע יש הבדל בחיוב של החלות שהרי שתיהן הן חלות רגילות, וגם מעיון בחשבוניות לא עולה כי יש הבדל כלשהו בין שתי החלות הרגילות.

לדבריה, בדיקה באתר שופרסל אונליין העלתה כי מופיעות שתי חלות רגילות תוך ציון משקלן והחיוב בגינן הוא שונה: חלה במשקל של 500 גרם בסך 5.40 שקל ו-חלה במשקל של 650 גרם בסך של 6.60 שקל.

המבקשת מציינת כי שקילה של שתי החלות אותן רכשה העלתה כי שתיהן במשקל זהה של 500 גרם, וכי בשלב זה היא הבינה כי שופרסל גבתה כספים ביתר עבור מוצר, עת ברור כי משקלו נמוך יותר מהמשקל שהמוצר היה אמור להיות לפי סכום החיוב.

עוד הבינה כי שופרסל מטעה את צרכניה בכך שהיא אינה מפרטת במסגרת מסך הקופה האינטראקטיבית בחשבוניות כי יש הבדל במשקל של שתי החלות ובמחירן כפי שמצוין באתר שופרסל אונליין, זאת על מנת למנוע מצבים בהם לקוחותיה משלמים עבור חלה רגילה במשקל של 500 גרם את המחיר של חלה במשקל של 650 גרם.

לדבר המבקשת קיימים מקרים רבים נוספים בהם לקוחות שופרסל נפגעו מתשלום עבור מוצר במשקל נמוך בעוד שבפועל שילמו עבור מוצר במשקל גבוה יותר.

בית המשפט מתבקש לחייב את שופרסל לציין באופן מפורש בקופות האינטראקטיביות (בשירות עצמי) את המשקל של החלות הרגילות, דהיינו לציין כי חלה רגילה במשקל של 500 גרם עולה 5.40 שקל, ואילו חלה רגילה במשקל 650 גרם עולה 6.90 שקל. בנוסף מתבקש בית המשפט לחייב את שופרסל לפצות את הצרכנים שנפגעו מהתנהלותה האמורה.

תגובת שופרסל לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*