ייצוגית נגד רמי לוי בטענה למצג שווא של מוצר שמכיל תערובת פירות קפואים

לדברי המבקשת, עיון בתמונה שעל אריזת המוצר מגלה אלו פירות מכיל המוצר האמור, כאשר באופן בולט מופיעים להם פטל אדום ופטל שחור, וניתן להבחין גם בדומדמניות ובתמר. אולם עיון ברשימת הרכיבים המפורטת על גב אריזת המוצר מגלה כי פטל אדום ופטל שחור אינם מופיעים ברשימת הרכיבים

פרישייק. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה בטענה להטעיה צרכנית בכל הנוגע למוצר שהינו תערובת פירות יער ותמר קפואים המשווק בשם: “פרישייק“.

לדברי המבקשת, לילך גבע, עיון בתמונה שעל אריזת המוצר מגלה אלו פירות מכיל המוצר האמור, כאשר באופן בולט מופיעים להם פטל אדום ופטל שחור, ויחד עם הפטל אדום/שחור ניתן להבחין בדומדמניות ובתמר. ואולם עיון ברשימת הרכיבים המפורטת על גב אריזת המוצר מגלה כי פטל אדום ופטל שחור אינם מופיעים ברשימת הרכיבים.

לטענת המבקשת, שימוש בתמונה המכילה פטל אדום ופטל שחור מבלי שפירות אלו מהווים חלק מהתערובת, נועד להציג מצג שווא לפיו מדובר בתערובת עשירה, מגוונת ויוקרתית המכילה פטל אדום ופטל שחור (מחיר הפטל האדום / השחור כמעט כפול ממחיר שאר הפירות), וזאת במטרה לגרום לצרכנים לבחור את המוצר המשווק על ידי רשת רמי לוי ולהעדיפו על פני מוצרים אחרים של חברות מתחרות, כאשר הדבר מהווה הפרה של דיני הגנת הצרכן העולה לכדי עוולה צרכנית והנעשית תוך כדי הטעיה צרכנית.

המבקשת מציינת כי רמי לוי בחרה שלא להוסיף מתחת לשם המוצר את שמות הפירות המרכיבים את התערבות על פי דרישת התקנות, ובכך צרכן הנחשף למוצר אמור להחליט האם הוא רוכש מוצר זה או האם לאו? ואילו פירות המוצר מכיל? בהסתמך על התמונה אשר על אריזת המוצר המכילה באופן בולט פטל אדום / שחור.

יוצא שכל צרכן אשר רכש את המוצר וציפה לקבל פטל אדום ופטל שחור (יחד עם פירות נוספים) בפועל לא קיבל כלל פטל אדום או שחור.

לדברי המבקשת התנהלותה זו של רמי לוי עולה לכדי פגיעה בזכויותיהם של הצרכנים, מטעה אותם ופוגעת ביכולת ובאוטונומיה הצרכנית שלהם.

תגובת רמי לוי לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*