ייצוגית נגד כרמית בעקבות הודעת ריקול על מוצר אפיפיות בטעם פרלינה

האיסוף התבצע בעקבות תלונה של לקוח ולאחר קבלת תוצאות בדיקות מעבדה המעידות על הימצאות רכיבי חלב במוצר, המהווים אלרגן מסוג חלב שאינו מופיע ברשימת הרכיבים אלא בתיבת האלרגנים בסימון "עלול להכיל". לטענת המבקש, פעולותיה של החברה נעשו בקול ענות חלושה, בחזקת מעט מדי ומאוחר מדי

בעקבות הודעת הריקול של חברת כרמית תעשיות ממתקים מאזור התעשייה ציפורית בנוף הגליל, שפורסמה באתר משרד הבריאות לפני כשבועיים על איסוף מוצר אפיפיות בטעם פרלינה פרווה במשקל 130 גרם, הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד החברה.

בהודעה האמורה נאמר כי האיסוף מתבצע בעקבות תלונה של לקוח ולאחר קבלת תוצאות בדיקות מעבדה המעידות על הימצאות רכיבי חלב במוצר, המהווים אלרגן מסוג חלב שאינו מופיע ברשימת הרכיבים אלא בתיבת האלרגנים בסימון “עלול להכיל”. צרכנים בעלי אלרגיה לחלב ולשאר האלרגנים הופיעים בטבלת האלרגנים התבקשו שלא לצרוך את המוצר מהתאריכים הללו: “עדיף להשתמש לפני 14-18.1.25”.

המבקש נועם חדד תושב ראשל”צ טוען כי מוצרי האפיפיות בטעם פרלינה האמורים של החברה, הנצרכים בכמויות רבות ונמכרים בעשרות אלפי יחידות, הכילו חלב אף שבהתאם לסימונם הם אינם אוחזים חלב כמוצר פרווה.

לדברי המבקש, ישנה קבוצה עצומה של צרכנים המעדיפים לרכוש וופלים אפיפיות שהם פרווה וללא חלב בין שהם שומרי כשרות ובין אם הם אלרגניים, ובין אם מעדיפים שלא לצרוך חלב ומוצריו.

בבקשה נאמר כי החשוב ביותר, עת נרשם על המוצר כי הוא פרווה, רבים מצרכני החברה מסתמכים על הכתוב ואף רוכשים את המוצר, דווקא בשל העובדה כי הוא אינו אוחז בחלב ורכיביו לעומת מרבית האפיפיות או הוופלים האחרים.

לטענת המבקש פעולותיה של החברה נעשו בקול ענות חלושה, בחזקת מעט מדי ומאוחר מדי, ואף למרות הודעתה בפועל לא נאספו כלל המוצרים ואולי אף נמכרו ברחבי הארץ גם לאחר הודעתה האמורה, תוך שעשרות אלפי צרכנים המשיכו לרכוש והמשיכו לצרוך את המוצרים עת הם אינם פרווה ככתוב בהם והם דווקא כן אוחזים ברכיבי חלב.

בית המשפט מתבקש לחייב את החברה לפצות את הצרכנים, בין שאלו רכשו את המוצרים ולא צרכו אותם, ובין שאלו רכשו את המוצרים וצרכו אותם ובין שאלו רק צרכו אותם.

מחברת כרמית נמסר כי “הבקשה לאישור תביעה ייצוגית טרם הומצאה לחברה באופן רשמי. הבקשה תילמד על ידינו כאשר נקבלה”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*