ייצוגיות נגד מאפיות בטענה להטעיה לגבי סוגי הדגנים בלחמים הבריאים המיוצרים על ידן

בבקשה מצוין למשל כי מאפיית ברמן מייצרת ומשווקת לציבור "לחם 5 דגנים" ובפועל הלחם אינו אוחז בחמישה סוגי דגנים אלא רק בארבעה: שיפון, חיטה, שיבולת שועל ותירס. דוגמה נוספת: מאפיית דואט מייצרת ומשווקת לציבור "לחם 7 דגנים" אך למעשה בלחם יש רק חיטה, שיפון ושיבולת שועל. תגובת מאפיית ברמן: חברתנו סמוכה ובטוחה כי אין ממש בבקשה זו

בקשות לאישור תביעות ייצוגית הוגשו כנגד מאפיית ברמן מירושלים, מאפיית דואט מאזור התעשייה עד הלום באשדוד וקונדיטוריה נוספת, וכנגד רשת רמי לוי שיווק השקמה בטענה להטעיה צרכנית.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר כי עניינה הוא בלחמים המיוצרים ומשווקים על ידי המאפיות הללו כלחמים בריאים האוחזים בכמות גדולה של סוגי דגנים, ואשר בפועל למרות שמם, הם אינם כאלה, והם אינם מכילים את כמות סוגי הדגנים המוצהרת עליהם, תוך הטעיה של ציבור הצרכנים.

הכול במטרה לגרום לצרכנים להאמין כי הם רוכשים וצורכים לחמים בריאים האוחזים בכמות גדולה של סוגי דגנים, ולכן שווה להם לרכוש את הלחמים במחירים גבוהים מאוד לאין שיעור, ביחס למחירי הלחמים המפוקחים.

בבקשה שהוגשה על ידי תומר כהן תושב ירושלים מצוין כי מאפיית ברמן מייצרת ומשווקת לציבור “לחם 5 דגנים” ובפועל הלחם אינו אוחז בחמישה סוגי דגנים אלא רק בארבעה: שיפון, חיטה, שיבולת שועל ותירס.

עוד לטענתו, חברת מאפיית דואט מייצרת ומשווקת לציבור “לחם 7 דגנים” ו”לחם חיטה מלאה חמישה דגנים” ואולם הלכה למעשה “לחם 7 דגנים” אינו אוחז בשבעה סוגי דגנים אלא רק בשלושה: חיטה, שיפון ושיבולת שועל. בנוגע ל”לחם חיטה מלאה חמישה דגנים” נאמר בבקשה, כי לחם זה אינו אוחז בחמישה סוגי דגנים אלא רק בארבעה: חיטה, שיפון, שיבולת שועל ושעורה.

לטענת המבקש המשיבות מוכרות את לחמיהן שאינם אוחזים באותה כמות של סוגי הדגנים המוצהרת אלא פחות ולעיתים אף הרבה פחות מהמוצהר עליהם, במחירים הגבוהים פי שניים ולעיתים פי שלושה ממחירי הלחמים המפוקחים.

בבקשה שהוגשה למחוזי בחיפה על ידי נלי ג’אן בכר תושבת הרצליה כנגד רמי לוי שיווק השקמה, נטען כי בסניפי הרשת ובאתר הקניות המקוון שלה משווקים סוגי לחם שונים תוך הטעיית הצרכנים הבאה לידי ביטוי בסימון כמות קלוריות שונה מכמות הקלוריות שהלחם מכיל בפועל.

לטענת המבקשת היא רכשה לחם באתר הקניות המקוון שהוצג כמכיל קלוריות בכמות נמוכה, ואולם בדיקה שנערכה העלתה כי מדובר בהטעיה בוטה, וכי הלחם מכיל כמות קלוריות גבוהה יותר משמעותית. יתר על כן, לדברי המבקשת, הרשת נוהגת בפרקטיקה מטעה זו גם במוצרי לחם נוספים, בדרך של סימון לחמים כמכילים כמות קלוריות שונה מהכמות שהם מכילים בפועל.

תגובת מאפיית ברמן:

“לפני מספר ימים התקבלה בחברתנו בקשת אישור לתובענה ייצוגית, אנו נלמד את הבקשה וניתן את תגובתנו המפורטת לבית המשפט. יודגש, כי חברתנו פועלת בהתאם לכל דין ומצייתת בצורה דווקנית אחר כל הוראה והנחיה מחייבת ופועלת בשקיפות מלאה בעניין מוצריה המעולים. חברתנו נעזרת במיטב חברות היעוץ בתחום תוך הקפדה יתרה על הוראות הדין.

“עוד בטרם עיון מעמיק בכתב הבקשה, כבר כעת  יודגש, כי חברתנו סמוכה ובטוחה כי אין ממש בבקשה זו והיא אינה מגלה כל עילה אמיתית לתביעה ודינה להידחות”.

תגובת דואט לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*