יוניליוור ישראל עתרה לביטול חיובה על ידי עיריית צפת בהיטלי פיתוח על סך 2.7 מיליון שקל

לטענת יוניליוור, העירייה מבקשת להתעשר שלא כדין על חשבון מפעלי התעשייה בעיר, עת היא דורשת ממנה לשלם מחיר מלא על עבודות פיתוח שהיא כלל לא ביצעה, ולמצער קיבלה עבורן מימון מלא מהמדינה

מפעל יוניליוור בצפת. צילום: אתר החברה

חברת יוניליוור ישראל מזון מקריית שדה התעופה נתב”ג הגישה עתירה מנהלית לביטול חיובה על ידי עיריית צפת בהיטלי פיתוח על סך 2.7 מיליון שקל בגין מפעלה באזור התעשייה בעיר.

לטענת יוניליוור, העירייה מבקשת להתעשר שלא כדין על חשבון מפעלי התעשייה בעיר, עת היא דורשת ממנה לשלם מחיר מלא על עבודות פיתוח שהיא כלל לא ביצעה, ולמצער קיבלה עבורן מימון מלא מהמדינה.

בעתירה נאמר, כי בניגוד להתחייבותה כלפי המדינה שביצעה את רוב רובן של עבודות הפיתוח בעבורה, שלא לגבות בכפל היטלי פיתוח, היא מבקשת עתה לגבות ממפעלים בתחומה כדוגמת יוניליוור היטלים בתעריף מלא, ולכך אין לתת יד.

לדברי יוניליוור, דרישות התשלום נשלחו אליה במתכונת “אירוע מתגלגל” ובשיטת מצליח, כאשר החיוב תוקן פעמיים מאז נשלח לראשונה, כאשר בכל פעם יש לעירייה הסבר אחר שאינו מגובה בנתונים כלשהם, מדוע יש להגדיל את החיוב. להתנהלות שכזו, טוענים ביוניליוור, יש להתנגד בכל תוקף.

לגפו של עניין טוענת יוניליוור כי מפעלה גובל ברחובות שנסללו לפני שנים רבות על ידי המדינה ובמימונה, טרם חוקי העזר לסלילה ותיעול החדשים משנת 2017, וכי מפעלה נשא במלוא חלקו בהשתתפות בתשתיות הסלילה והתיעול בעת סלילת הרחובות לראשונה בהתאם לחוקי העזר, ולא ניתן לגבות בגינו היטלי סלילה ותיעול.

בעתירה נאמר עוד, כי אף אם העירייה תוכיח כי ביצעה עבודות סלילה ברחוב גובל, הרי שעבודות אלה אינן מקיימות עילה לחיוב בהיטלי פיתוח לנוכח העובדה לפיה הרחוב הגובל (כביש ומדרכה) כבר סלול זה עשרות שנים.

בית המשפט המחוזי בנצרת מתבקש לקבוע כי דרישת התשלום בטלה לחלוטין ולחלופין כי דרישת התשלום גבוהה מהחיוב החוקי ככל שניתן לדרוש מיוניליוור כלל היטלי סלילה.

תגובת עיריית צפת לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*