הסתלקות מייצוגית שהוגשה לאחר שנמצא סוכר בעוגות ששווקו כעוגות ללא תוספת סוכר

הבקשה להוגשה לאחר שהצדדים הסכימו בין השאר כי החברה תוודא שתקלות נקודתיות לא יישנו בעתיד, וכי היא תפעל לחדד את נהליה בקרב עובדיה וכן לאחר שהחברה התקשרה עם טכנולוג מזון לקבלת ייעוץ שוטף בתחום בטיחות המזון

בית משפט השלום בת”א אישר בקשה להסתלקות מתוגמלת מבקשה לאישור תביעה כייצוגית שהוגשה בחודש פברואר השנה כנגד חברת אומנות המתוקים מחולון, יצרנית של מאפים, עוגות, ומוצרי קונדיטוריה, שהוגשה בטענה להטעיה צרכנית.

זאת, על ידי סימון כוזב בטבלת הערכים התזונתיים של שמונה עוגות עליהן הצהירה החברה כי הן ללא תוספת סוכר, זאת על אף שבפועל הכילו כפי עשרה סוכר מהרמה עליה הוצהר בתווית – כמות סוכר המצריכה סימון אדום בדבר “סוכר בכמות גבוהה”.

בבקשה צוין כי משרד הבריאות ביצע דגימות של מספר עוגות של החברה עליהן הוצהר כי הן ללא תוספת סוכר, וכי בעקבות החריגה שנמצאה של סוכר בכמות גבוהה, פרסמה החברה בהוראת המשרד הודעת “ריקול” לצורך החזרה יזומה של מוצרים אלו. בהודעת הריקול אף נמסר כי החברה אוספת את המוצרים מדרכי השיווק בתיאום עם שירותי המזון במשרד הבריאות.

עוד נטען בבקשה שהוגשה על ידי קולין שיפרין תושב כ”ס, כי מלבד הימצאות הסוכר בעוגות בניגוד להצהרה “ללא תוספת סוכר”, לא נמצאה נוכחות של ממתיקים רב כהלים כפי שהוצהר בתווית המוצר.

החברה לא הגישה תשובה לבקשה במועד, ובסוף השבוע הגישו הצדדים בקשה מוסכמת להסתלקות מתוגמלת במסגרתה הודיעו כי הגיעו להסכמה לפיה מתחייבת החברה כי תוודא שתקלות נקודתיות לא יישנו בעתיד, וכי היא תפעל לחדד את נהליה בקרב עובדיה באמצעות קיומן של הדרכות רבעוניות.

החברה הודיעה עוד, כי התקשרה עם טכנולוג מזון לטובת קבלת ייעוץ שוטף בתחום בטיחות המזון. עוד הסכימו הצדדים כי ככל שבמהלך תקופה של שמונה חודשים ממועד אישור בקשת ההסתלקות האמורה, יפנה צרכן אל החברה בטענה לפיה רכש את אחת מבין העוגות נשוא הבקשה לאישור תביעה יצוגית ויצרף ראיה לכאורה לטענתו, מתחייבת החברה להשיב לו את כספו בהתאם לסכום הנקוב בחשבונית.

עוד הסכימו הצדדים כי החברה תעניק הטבה לציבור באמצעות תרומה של 2,500 עוגות כאשר שווי התרומה יהא בסך של 162,500 שקל. עוד הוסכם כי ייפסק למבקש גמול של 10,000 שקל ואילו לבא כוחו עו”ד אור ירקוני ייפסק שכר טרחה בסך 28 אלף שקל.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*