הסניף השני ברשת בתי הקפה “קפה עוטף רעים” נפתח בשכונת פלורנטין בתל אביב; יתופעל על ידי תושבי העוטף שפונו לעיר

בבית הקפה בבעלותה וניהולה של רעות קרפ מופעלת חנות הדגל של "שוקולד דביר" על שם השוקולטייר דביר קרפ ז"ל, תושב הקיבוץ שנרצח לעיני ילדיו בביתו ב-7 באוקטובר. הקפה מנוהל ומתופעל על ידי תושבי העוטף שפונו לתל אביב במטרה לספק מקום התכנסות לקהילה, תעסוקה לצד חיבור עם הקהילה המארחת

עמית כהן, רעות קרפ ואלמוג פולק. צילום: סיון פרג'

קפה עוטף” – רשת בתי קפה חדשה שפתחה את הסניף הראשון במתחם שרונה בתל אביב, “קפה עוטף – נתיב העשרה“, פתחה השבוע, ב-25 ביוני, את הסניף השני של הרשת, “קפה עוטף – רעים“, ברחוב וולפסון בשכונת פלורנטין בתל אביב.

קפה עוטף רעים, אשר הוקם בעקבות תרומה משמעותית של בנק הפועלים, מנוהל ומתופעל על ידי תושבי העוטף שפונו מבתיהם לתל אביב במטרה לספק מקום התכנסות לקהילה, תעסוקה ופרנסה לצד חיבור בין הקהילה המארחת לקהילה המפונה. הקפה הוקם בסמוך למתחם המגורים של תושבי רעים ברחוב הרצל.

רעות קרפ בבית הקפה. צילום: סיון פרג’

בית הקפה מתפרש על פני 250 מ”ר על גבי שתי קומות ויכלול חנות למכירת מגוון מוצרים מהעוטף הכוללים חפצי אמנות לצד יינות, ריבות, גבינות, דבש, ממרחים ומוצרים ייחודיים לרשת כמו חולצות, סינרים, ספלים, בקבוקי שתייה וכובעים. התפריט כולל מאפים הנאפים במקום, כריכים, סלטים ועוד. על הייעוץ הקולינרי אמונה השפית רותי רוסו.

בהמשך, בית הקפה עתיד להציע גם חלל המיועד להופעות חיות של אמנים מהעוטף לצד בר יין.

צילום: סיון פרג’

בקפה עוטף רעים בפלורנטין תופעל בין היתר חנות הדגל “שוקולד דביר” של היזם והשוקולטייר דביר קרפ ז”ל, שנרצח בשבת השחורה יחד עם זוגתו – סתיו קמחי, לעיני ילדיו. במקום ניתן יהיה לרכוש מארזים שונים בטעמים המוכרים על פי מתכוניו של דביר.

דביר היה “איש השוקולד של עוטף עזה”, הקים את מותג השוקולד שלו “שוקולד דביר” בשנת 1996 וייסד את בית הקפה “שוקולד קפה” במועצה האזורית אשכול יחד עם רעייתו דאז, רעות קרפ ואורי שטיינר, שהצטרף למיזם כזכיין בשנת 2018. הקפה הפך עם השנים לנקודת מפגש מרכזית לתושבי האזור שהגיעו לקפה ושוקולד איכותי בדרך הביתה. הקפה נפתח מחדש בימים אלה.

צילום: סיון פרג’

קפה עוטף רעים ייפתח בבעלותה המלאה של רעות קרפ, אם ילדיו של דביר, שבחרה להנציח את דביר דרך אהבתו הגדולה, מלבד משפחתו – השוקולד. רעות פנתה לשוקולייטרים מובילים ששיחזרו את מתכוני הפרלינים, שברי השוקולד ומוצרי השוקולד השונים של דביר.

את “שוקולד דביר” ניתן יהיה לרכוש מלבד בסניף קפה עוטף רעים גם ב”שוקולד קפה” במועצה האזורית אשכול ובהמשך באתר אינטרנט ייעודי. המותג ה”חדש” שנוצר, יהיה הבסיס ומקור לפרנסת שלושת ילדיו של דביר ז”ל ורעות, ושיקום נפשותיהם. החזון של רעות הוא להקים מפעל שוקולד על שמו של דביר ברעים.

קהילת קיבוץ רעים מונה היום כ-450  איש. ב-7 באוקטובר הקיבוץ חווה מתקפת מחבלים רצחנית במסגרתה נרצחו שבעה אזרחים, ביניהם דביר קרפ תושב הקיבוץ וזוגתו. אחרים נחטפו מהקיבוץ ושוחררו בעסקאות החטופים. בתים רבים בקיבוץ נשרפו. קהילת קיבוץ רעים, אשר חוותה שבר וחורבן, הבינה כי הדרך לקום היא להישאר יחד, ככוח מאוחד, משקם ומרפא. קהילת קיבוץ רעים היא הראשונה שעזבה את בתי המלון לטובת מגורים זמניים בפרויקט מגורים ברחוב הרצל בתל אביב, במתחם אליו עברו ישנו מתחם משותף של גנים ומזכירות קיבוץ.

צילום: סיון פרג’

רשת קפה עוטף קמה במטרה לייצר חוסן קהילתי ונפשי למפונים, ולאפשר להם עשייה ותעסוקה, אופק ותקומה. ברשת מועסקים בנות ובני הישובים. בתי הקפה של הרשת הם מקום מפגש של הקהילה ומאפשרים לשמור אותה שלמה ככל הניתן. הקמת הרשת מנציחה ומהדהדת את סיפורה של כל קהילה ולא פחות חשוב מכך, מחברת בין הקהילה המארחת לקהילה המפונה.

צילום: סיון פרג’

בית הקפה יציע לרכישה מוצרים מהעוטף: גבינות של מחלבת בארי, יין, ריבות, פירות יער, עוגות, גרנולה ושלל מוצרים מקומיים וכן מוצרים שעוצבו במיוחד דוגמת חולצות, ספלים, סינרים, תיקי בד ומגוון מוצרים נוספים. בסופי שבוע תתקיים גם מכירה של פרחים. כמו כן ניתן לרכוש את המוצרים כמארז פיקניק ולשבת במרחבי המתחם או בישיבה סביב בית הקפה.

את הקפה ינהלו עמית כהן – בת 25 מקיבוץ רעים, ואלמוג פולק – בן 27 מקיבוץ אורים.

בנק הפועלים התגייס לפרויקט עם תרומה משמעותית לקפה עוטף רעים, לצד תרומות נדיבות נוספות ביניהן של: אתר פודי, חברת פלסאון, חברת מודי, חברת טמפו, בנק Hsbc וחברת צ’קפוינט שתמכו בפרויקט ביד רחבה. האדריכלית ליאת אלון עיצבה את המקום ברוח העוטף המגיע למרכז תל אביב.

היזמים של קפה עוטף הם: תמיר ברלקו – יזם ומייסד רשת ארקפה, ומיזמים קולנרים רבים בישראל ובעולם ומיכל ציון –   בעלים ומנהלת בחברת אידאה קידום מכירות והפקות בארץ ובעולם.

רעות קרפ: “כחלק מהרצון להנציח את דביר, שהיה שוקולטייר משנת 1996, החלטתי לפתוח את בית הקפה בשיתוף פעולה עם רשת “קפה עוטף”. בפתיחת קפה עוטף רעים אנחנו מבקשים ליצור עבור הקהילה שלנו מקום מפגש שיזכיר לנו את הבית והאהובים שאיבדנו. החיים שלנו לעולם לא יחזרו להיות מה שהיו, אך הדברים שמחזקים אותנו ומסייעים לנו לעבור יום ביומו הם הקהילה שלנו והזכרונות שנשארו. הקפה יהדהד את הזיכרון של דביר, שאהב והצליח לשמח אנשים באמצעות השוקולד הנהדר שלו ויחזיר במעט את הטעם המתוק בחיים גם לילדינו המשותפים שעברו את הנורא מכל.

כולי תקווה שנצליח להעביר את הטעם והאווירה של רעים לתושבים והמבקרים בעיר ולספק ערך מוסף לקפה של הבוקר של כל אחד מלקוחותינו. אני מזמינה אתכם להיות חלק מהדבר הגדול הזה, שהוא סמל לתקומה של כל ישובי העוטף ושל קיבוץ רעים בפרט”.


קפה עוטף – רעים

וולפסון 54, תל אביב, שעות פעילות א-ה – 7:30-19:30

שישי -7:30-16:00, שבת – 9:00-19:30

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*