המוזיקאי אבישי כהן הגיש תביעת קניין רוחני נגד רשת פסטה בסטה לה ויסטה בטענה שנעשה שימוש בדמותו בפרסומיה ללא אישורו

לטענת הנתבעת בתשובה לפניית התובע, היא טענה כי התקשרה עם מאיירת וכי מדובר על "דמות היפסטרית" אשר אוירה באופן מקורי כאשר בינה לבין דמותו אין דבר וחצי דבר, וכי לטענת המאיירת, קיימים הבדלים בתווי הפנים והתספורת, הקעקוע בגב היד, טבעות, עגיל, לבוש וכו'

פסטה בסטה - צילום מסך של האתר

אבישי כהן, תושב תל אביב, מוזיקאי ג’אז, חצצרן ומלחין, הגיש תביעת קניין רוחני (זכות יוצרים) על סך 300 אלף שקל כנגד חברת פסטה בסטה לה ויסטה מבנימינה, הבעלים של רשת מסעדות לממכר מזון איטלקי המונה 17 סניפים בפריסה ארצית.

לדברי כהן, התגלה לו לתדהמתו סמוך להגשת התביעה, כי מאז חודש יולי אשתקד עושה הנתבעת שימוש “אחד לאחד” בדמותו / דיוקנו ומציגה דמות זו בפומבי באמצעות שלטים בכל אחד מסניפי הרשת, באתר האינטרנט שלה, על גבי מוצרים המיוצרים ומשווקים על ידה (יין, גבינות וכדומה), בפרסומות ברשתות החברתיות, והכול – אם היה ספק – ללא אישורו, בחוסר תום לב משווע, ובניסיון נואל ליהנות מהמוניטין שלו ולהתעשר על חשבונו בניגוד לדין.

לטענת כהן (זוכה פרס ראש הממשלה ופרס לנדאו לאומניות הבמה למבצע בתחום מוזיקת הג’אז), לאור חומר הראיות הרב הנמצא בידיו (השוואה בין תמונותיו לבין פרסומי הנתבעת) לא יכולה לעמוד לנתבעת טענה כי מדובר “בטעות בתום לב” או “בשימוש הוגן” או “ביצירה יתומה” החוסה תחת סעיף 27 א לחוק זכות יוצרים.

למרבה המבוכה מציין כהן וכרמז לעבודתו, באחד הפרסומים של הנתבעת ברשת החברתית אינסטגרם, רשמה הנתבעת את המילים הבאות בצירוף תמונתו / דיוקנו שלו: “טודוטודולו (כך נשמעת חצוצרה) קבלו את המיתוג החדש והמחרפן שלנו”.

לטענת כהן, מדובר בהפרה בוטה של זכויות הקניין הרוחני שלו ושימוש פסול וללא הרשאה בדמותו / דיוקנו לרבות פגיעה בפרטיות, הפרת זכויות יוצרים, עשיית עושר ולא במשפט, דילול וגזל מוניטין שלא כדין ועוד.

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, נאמר כי במענה לדרישתו של כהן מהנתבעת, במסגרת מכתב התראה טרם הגשת תביעתו לחדול מעשיית שימוש בדמותו / דיוקנו, טענה הנתבעת כי התקשרה עם מאיירת וכי מדובר על “דמות היפסטרית” אשר אוירה באופן מקורי כאשר בינה לבין דמותו אין דבר וחצי דבר, וכי לטענת המאיירת גפן רפאלי, קיימים הבדלים בתווי הפנים והתספורת, הקעקוע בגב היד, טבעות, עגיל, לבוש וכו’.

לדברי כהן, אין ולא יכולה להיות לטענה זו אחיזה במציאות והוא דוחה אותה כלל ועיקר והנתבעת עדיין עושה שימוש מפר בתמונתו ו/או דיוקנו ולא הסירה אותה מערוצי השיווק והפרסום שלה.

בנוסף לסעד הכספי מתבקש בית המשפט לאסור על הנתבעת בצו מניעה לעשות כל שימוש בתמונתו ו/או בדיוקנו של התובע ולהורות על הסרת תמונתו או דיוקנו מכל מוצר או אתר או אמצעי שיווק שהוא.

תגובת הנתבעת לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*