בקשה לייצוגית נגד תנובה בטענה להטעיה צרכנית לגבי הרכיב העיקרי בסדרת Tnuva+Boost

לדברי המבקשת, בדיעבד התחוור לה כי כמות המאצ'ה במוצר מאצ'ה Boost אותו רכשה היא 0.1% בלבד באופן שאינו תואם את שם המוצר ולמעשה מטעה את הצרכן, ואילו במוצר השני, סלק גוארנה Boost - כמות הגוארנה היא 0.003% בלבד

מאצ'ה בוסט

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב כנגד תנובה בטענה להטעיה צרכנית בכל הנוגע למוצר הנקרא: Tnuva+Boost המיוצר או משווק על ידה. במבוא לבקשה שהוגשה על ידי עו”ד רותם פרמינגר נאמר, כי עניינה הוא במקרה של יצרן אשר החליט להטעות את הציבור לחשוב שהוא רוכש מוצר שרכיבו העיקרי הוא אחד, בעוד שלמעשה רכיבו העיקרי הוא אחר לחלוטין, ואילו הרכיב המופיע כשם המוצר הינו רכיב בכמות אפסית לחלוטין בהרכב המוצר.

המבקשת מציינת כי רכשה שני מוצרים של תנובה מסדרת Tnuva+Boost: האחד Boost מאצ’ה והשני סלק גוארנה Boost בעלות של 7.5 שקלים למוצר. זאת מתוך הנחה כי לאור שמם של המוצרים היא רוכשת מוצרים בריאים מאוד למיטב ידיעתה, אשר הרכיב העיקרי בהם הינו מאצ’ה (אבקת עלי תה ירוק טחונים עשירה במיוחד בנוגדי חמצון) או גוארנה (פרי המכיל רכיבים כגון קפאין) בהתאמה.

לדברי המבקשת, בדיעבד התחוור לה כי כמות המאצ’ה במוצר מאצ’ה Boost הינה 0.1% בלבד באופן שאינו תואם את שם המוצר ולמעשה מטעה את הצרכן, ואילו במוצר השני סלק גוארנה Boost כמות הגוארנה הינה 0.003% בלבד.

לטענתה כפועל יוצא מכך היא הרגישה נבגדת, מאוכזבת, מרומה, ומתוסכלת על כך שרכשה מוצר ששמו מעיד על כך שהוא מורכב בעיקר מהמוצרים המרכיבים את שמו, בעוד שבפועל התברר לה כי רכיבים אלו הם בכמות מזערית ביותר מכלל המוצר.

בבקשה נטען כי תנובה הפרה את סעיף 6 לתקנות בריאות הציבור האוסר על סימון מטעה של מוצר באופן שיטעה את הצרכן לחשוב כי טיבו של המוצר אותו הוא רוכש שונה מטיבו האמיתי. בנוסף הפרה תנובה בגסות את הוראות התקן בכך שנתנה למוצרים שמות אשר אינם משקפים את כמות הרכיבים העיקרית בהם, נהפוך הוא.

שם המוצר נאמר בבקשה משקף רק כמות זעירה מהרכיבים הללו, ועיקר המוצר מורכב ממיץ תפוחים, ואילו תנובה הייתה קוראת למוצר מיץ תפוחים בתוספת מאצ’ה, אזי יכול היה הצרכן להבין כי רכיב המאצ’ה הינו משני לרכיב העיקרי שהינו מיץ תפוחים, אולם תנובה לא עשתה כן וקראה למוצר Boost מאצ’ה.

לדברי המבקשת, משמעות התנהלותה זו של תנובה היא הטעיית הלקוחות בהצגת מצג שווא לפיו במוצר יש רכיב משמעותי של מאצ’ה או גוארנה, בעוד שבפועל רכיבים אלו הם בכמות אפסית.

תגובת החברה לא התקבלה עד כה.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*