בקשה לייצוגית הוגשה נגד ויקטורי בטענה כי מכרה פילה סלמון בלי לקזז מהמחיר עור ועצמות

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי נטען כי הלקוח ניזוק בכך שהוא משלם מחיר יקר על דג פילה כאשר חלק ניכר ממשקלו - כ-11% הנו עור ועצמות

 

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד רשת הסופרמרקטים ויקטורי בטענה להטעיית לקוחות בדרך של מכירת דגים מגורמים (דג שהוצאו ממנו כל עצמותיו)/דגי “פילה” על פי משקל, מבלי להפחית את משקל העור והעצמות ממחיר הדג. כפועל יוצא מכך, נאמר בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב הלקוח ניזוק בכך שהוא משלם מחיר יקר על דג פילה כאשר חלק ניכר ממשקלו (כ-11%) הינו עור ועצמות.

לטענת המבקש מרדכי הרטוב תושב רעננה, הוא נדהם לגלות כי פעם אחר פעם המוצר הנמכר על ידי ויקטורי כ”פילה סלמון” טרי נמכר לו כשהוא נשקל תחילה עם עצמות ועור, וכי אין מדובר בעצם אחת או שתיים שנשארו בטעות בנתח הדג, אלא בשורה של עצמות שלא הוסרו מהדג. המבקש מציין כי העובד בסניף שוקל את הדג כשהוא עם עצמות ועור ומסיר אותם רק טרם המסירה ללקוח, כך שהלקוח משלם על משקלם.

המבקש סבור, כי מעצם הוצאת העור והעצמות על ידי עובדי הרשת ברור לויקטורי כי העור והעצמות אינם חלק מהמוצר האמור להימכר ללקוח, אך חרף זאת נשקלים עמו.

המבקש מדגיש כי אין המדובר בעניין זניח אלא במשקל המהווה משקל יתר ממוצע של כ-11% מהמוצר כולו. זאת, במוצר שמחירו לקילו אינו מהזולים שבנמצא (99-109 שקל לקילו).

לדבריו, עקב אי קבלת תשובה מטעמה של ויקטורי לפנייתו המוקדמת נערכו על ידו קניות במספר סניפי ויקטורי כדי לבדוק אם מדובר בטעות נקודתית או במדיניות מכוונת. כך התחוור לו לדבריו כי מדובר בעניין של מדיניות ולא בטעות כזו או אחרת.

המבקש מציין כי ביקש מהמוכר לארוז לו בנפרד את החלקים שנוקו מהדג כדי שיוכל לבחון את גביית היתר שבוצעה. כך התחוור לו כי בארבע קניות שונות בהן רכש “פילה סלמון טרי” הוא חויב ביתר במשקלים שנעו בין 82 גרם ל-162 גרם ובסכומים הנעים בין 8.12 שקל ל-15.37 שקל.

לטענתו, ויקטורי פועלת בחוסר תום לב, מטעה את לקוחותיה, מפרה את התחייבויותיה, ומתעשרת שלא במשפט על חשבונם של לקוחותיה.

בבקשה נאמר, כי בעקבות פנייתו המוקדמת של המבקש אל רשת ויקטורי שינתה הרשת את שם המוצר מ”פילה סלמון טרי, שלם, ונקי” ל”פילה סלמון טרי שלם”.

מרשת ויקטורי לא נמסרה תגובה לפניית פוליסה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*