בקשה לייצוגית הוגשה בעקבות הודעתה של חברת אחדות בדבר חשש להימצאות גוף זר בשתי עוגות מתוצרתה

לטענת המבקש ,הפרסום של החברה שהנה שחקן גדול ופופולארי ביותר בשוק העוגות הבחושות והטחינה נעשה בקול ענות חלושה, בחזקת מעט ומאוחר מדי, ועליה לפצות את הצרכנים, הן את אלו שרכשו את המוצרים ולא צרכו אותם והן את אלו שרכשו את המוצרים וכן צרכו אותם. תגובת החברה: הריקול בוצע ביוזמת המפעל ומתוך תחושת אחריות. האם טובת הציבור היא להגיש תובענה ייצוגית כנגד מפעל שפועל באחריות? (תגובה מלאה בידיעה)

מאפה קינמון. צילום: משרד הבריאות

בעקבות הודעתה של חברת אחדות בית חרושת לטחינה, חלבה וממתקים מנס ציונה מראשית החודש בדבר החשש להימצאות גוף זר מסוג פלסטיק במוצריה: עוגת שמרים בחושה בטעם קינמון 400 גרם ומאפה קינמון 120 גרם – מותג אחוה, בתאריכי תפוגה מסוימים, הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנד החברה. זאת  בטענה להפרה בוטה ויסודית של חוק הגנת הצרכן, פקודת הנזיקין והפרת חובה חקוקה, רשלנות ותרמית.

לדברי המבקש אולג ציפורין תושב ראשל”צ, הודעה זו של החברה, במסגרתה נתבקשו הצרכנים שלא לצרוך את המוצרים הללו, אינה ניתנת לפרשנות אחרת והיא מהווה הודאת בעל דין שאינה ניתנת לפרשנות של החברה אשר שיווקה לצרכנים מוצרים לא בטיחותיים המסכנים את בריאותם.

לטענת המבקש הפרסום של החברה שהנה שחקן גדול ופופולארי ביותר בשוק העוגות הבחושות והטחינה, נעשה בקול ענות חלושה, בחזקת מעט ומאוחר מדי, ועליה לפצות את הצרכנים הן את אלו שרכשו את המוצרים ולא צרכו אותם והן את אלו שרכשו את המוצרים וכן צרכו אותם. זאת בגין נזקיהם הממוניים והבלתי ממוניים המתבטאים בחרדה, דאגה, עוגמת נפש, ופגיעה באוטונומיה עת רכשו מוצרים שאינם בטוחים לצריכה.

תגובת החברה:

נמסר מאחדות: “בבדיקה אקראית ומדגמית שבוצעה למלית קינמון שסופקה למפעל על ידי אחד מספקיה (ענבי ציון בבעלות תנובה), נמצאו חתיכות פלסטיק. מכיוון שהיה חשש ולו קל שבקלים, שחלק ממלית זו יצאה לשוק כמילוי לעוגת שמרים קינמון – המפעל החליט, תוך ידוע משרד הבריאות, לבצע ריקול למוצר מתאריך ייצור ספציפי. ההחלטה לריקול נעשתה כדי להבטיח את בריאות הציבור והנאתו ממוצרי המפעל.

“לגבי התביעה הייצוגית, צר לנו כי יש מי שמעוניין “בכסף קל ומהיר” ומחפש עילות מעילות שונות להגשת תביעה ייצוגית. הריקול בוצע ביוזמת המפעל ומתוך תחושת אחריות. האם טובת הציבור היא להגיש תובענה ייצוגית כנגד מפעל שפועל באחריות?

“מי שרכש את המוצר – יכול להזדכות עליו הן ברשתות השיווק והן מול היצרן. הנושא יידון בבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*