בנק לאומי מבקש למנות כונס נכסים זמני לחברת טאצ וואן העוסקת בייבוא מקביל של משקאות קלים

לטענת בנק לאומי, במהלך החודשים האחרונים הצטברו נסיבות המצביעות בבירור על הרעה משמעותית במצבה של החברה, ומכל מקום החברה אינה פועלת לפירעון חובותיה לבנק, והיא מצויה בהפרות חמורות של התחייבויותיה כלפיו

בנק לאומי מבקש מבית המשפט המחוזי בבאר שבע למנות כונס נכסים זמני לחברת טאצ וואן מראשון לציון בטענה לחובות לבנק בהיקף של יותר מ-11 מיליון שקלים בגין הלוואות, אשראים, ושירותים בנקאיים.

החברה נוסדה בחודש פברואר 2008 והיא עוסקת למיטב ידיעת הבנק בייבוא מקביל של משקאות קלים בין היתר של המותגים המוכרים קוקה קולה, רד-בול ו-סאן בנדטו, בירות של המותגים קורונה, סטלה, קרלסברג, היינקן ועוד, מוצרי ניקיון (אריאל, פיירי), קפסולות קפה, קפה ג’ייקוב, מוצרי טואלטיקה (משחות שיניים של קולגייט, מוצרי הד אנד שולדרס ופנטן).

לדברי בנק לאומי, במהלך החודשים האחרונים הצטברו נסיבות המצביעות בבירור על הרעה משמעותית במצבה של החברה, ומכל מקום החברה אינה פועלת לפירעון חובותיה לבנק, והיא מצויה בהפרות חמורות של התחייבויותיה כלפיו.

כך במהלך החודשים האחרונים הסתבר לבנק כי התקבולים המופקדים בחשבון הבנק של החברה והמיועדים להקטנת האשראים ופירעונם הולכים ומצטמצמים. ניסיונו של הבנק לבדוק עם החברה את פר הדברים, העלה הסבר לפיו פעילות החברה עם לקוחותיה הנמנים על הרשתות הגדולות קטנה עד כדי הופסקה, ועיקר פעילותה נותרה עם לקוחות קטנים יותר. כן הוסבר כי נוכח התקופה המאתגרת חלק מלקוחות החברה הפכו לקשיי גביה.

עוד טוען הבנק כי בשבועות האחרונים החלה תופעה של שיקים חוזרים של לקוחות החברה שהופקדו לפירעון או משמרת או ניכיון בבנק מהסיבה “נתקבלה הוראת ביטול”. בבירור עם הבנק המושך התברר כי ביטול השיקים נעשה “מאחר שלא התקבלה סחורה”. עוד הסתבר לבנק כי שיקים של החברה בבנקים אחרים חוזרים מסיבה של אין כיסוי מספיק.

לדברי בנק לאומי, נסיבות מצטברות אלה מעידות בבירור על הרעה משמעותית בפעילות החברה עד כדי חשש כבד להפסקתה של הפעילות. הבנק מציין כי נציגי החברה דיווחו לו לפני כשלושה שבועות כי מחסני ומשרדי החברה סגורים, עובדיה פוטרו או עזבו, מלאים נמכרים במחיר אפסי לעמילי המכס, ולמעשה החברה חדלה מלפעול.

בנסיבות אלה סבור הבנק כי לא ניתן להמתין ולו יום אחד נוסף והוא נדרש לנקוט בהליך דחוף של אכיפת שעבודים וכינוס נכסי החברה על מנת לשמר את זכויותיו ולמצער למנוע את המשך שחיקתם והתאיינותם.

תגובת החברה לא התקבלה עד כה.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*