בית המשפט מינה נאמן לחברת קפה סעדי והוציא צו להקפאת הליכים לאחר שנקלעה לחובות של כ-36 מיליון שקל

החברה העוסקת ביבוא, אריזה, שיווק ומכירה של ממתקים, פירות יבשים ופולי קפה, ומעסיקה 34 עובדים. אומדן שווי נכסיה המוחשיים של פעילותה העסקית (כלי רכב ומלאי) עומד על 1.1 מיליון שקל

בית המשפט המחוזי נצרת הוציא צו הקפאת הליכים עד ל-20 בדצמבר 2023 לחברת קפה סעדי מכפר ברוך, חברה ותיקה וידועה בתחום זה מספר שנים, שנוסדה בשנת 2002 על ידי האחים מוחמד ונאדר סעדי.

החברה עוסקת ביבוא, אריזה, שיווק ומכירה של ממתקים, פירות יבשים ופולי קפה, והיא סיפקה את תוצרתה לשוק הסיטונאי, והן במכירות קמעונאיות שהתנהלו בין היתר תחת ארבעה סניפים: כפר ברוך (בית האריזה וחנות המפעל), שפרעם, סכנין, ונצרת.

החברה המעסיקה 34 עובדים נקלעה לחובות בהיקף של 36.2 מיליון שקל, בעוד אומדן שווי נכסיה המוחשיים של פעילותה העסקית (כלי רכב ומלאי) עומד על 1.1 מיליון שקל.

בפנייתה לבית המשפט ציינה החברה כי לא יכול להיות חולק על כך שפעילותה העסקית מצויה בחדלות פירעון וכי קיימת הצדקה מלאה למתן צו פתיחת הליכים במסלול הפעלה ושיקום. זאת למניעת פגיעה בערך נכס הליבה (לקוחות החברה, הסכמי בלעדיות מול ספקי חו”ל, אובדן המותג “קפה סעדי” והמוניטין שהחברה צברה לאורך שנות פעילותה).

לדברי החברה, מצוקתה התזרימית של פעילותה העסקית נעוצה בגורמים מגוונים ביניהם אובדן הסכם הבלעדיות אל מול ספק עיקרי שלה מחו”ל- חברת Delica chocolate לאחר שהשקיעה סכומים ניכרים בבניית נתח שוק משמעותי לספק בארץ ושימורו על פני שנים רבות.

בנוסף, מצוקתה התזרימית נובעת מהשקעת כספים בהיקף לא מבוטל במסגרת בניית בית האריזה באזור התעשיה שגיא בכפר ברוך, ונטל עלויות מימון כבד.

בהתחשב במספרם של עובדי החברה ובעובדת היותה חברה ותיקה יחסית לייבוא ושיווק מוצרי מזון  הממוקמת בפריפריה, ובהסכמת הבנקים והממונה, נעתר השופט עאטף עיילבוני לבקשה והוציא צו הקפאת הליכים לחברה עד ל-20 בדצמבר, וכן מינה לה נאמן זמני על מנת לבחון אם ניתן ונכון לשקם את החברה. החלופות העומדות על הפרק, וכן מהו המסלול הראוי והנכון בנסיבות המקרה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*