בהמשך לפרשת “ממצאים מן החי” בשקיות סנפרוסט: בקשה לאישור פשרה בנוגע למוצרי אפונה מוקפאת

במסגרת ההסדר שהושג בעקבות הליך גישור, סנפרוסט הצהירה, כי היא ביצעה את השיפורים הנוגעים לתהליך הייצור של מוצרי האפונה במפעלה ונקבע כי סנפרוסט תתרום לנזקקים מוצרי מזון מתוצרת קבוצת תנובה בשווי כולל של 500  אלף שקל. התרומה תועבר באמצעות עמותות

בקשה לאישור הסדר פשרה בנוגע למוצרי אפונה מוקפאת מתוצרת סנפרוסט הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה כנגד סנפרוסט במחצית חודש ספטמבר 2022 נאמר כי במהלך חודש יוני אותה השנה פנתה המבקשת דניאל בקר בתלונה לסנפרוסט על ממצא מן החי שנמצא בשקית מוצר אפונה.

כעבור כחודשיים נערך איסוף יזום, ריקול, של מוצרי שעועית מוקפאת מתוצרת סנפרוסט בעקבות ממצאים מן החי שנמצאו בשקיות בודדות של מוצרי שעועית. על רקע זה פורסמו בתקשורת מספר תלונות על מציאת ממצאים מן החי בשקיות מוצרי אפונה. סנפרוסט לא ערכה איסוף יזום למוצרי האפונה.

המבקשת טענה כי מציאת ממצאים מן החי במוצרי האפונה מעידה על אי תקינות תהליך הייצור שלהם, וכי גם בבדיקת פתע של משרד הבריאות במפעל נמצאו נקודות טעונות שיפור.

סנפרוס טענה כי מקור הממצאים מן החי בשדה בו גדלה האפונה, כך שעצם המגע ביניהם לבין האפונים אינו פגם. לדברי סנפרוסט, תהליך הייצור של מוצרי האפונה במפעל כולל אמצעים רבים המיועדים לאתרם ולנפותם, אך לעתים נדירות נותר ממצא מן החי בשקיות המוצרים המוגמרים למרות אמצעים אלה, ועל המוצרים מסומן כי יש לבדוק אותם לפני השימוש.

סנפרוסט הצהירה, כי בעקבות הגשת הבקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגדה היא ביצעה את השיפורים הנוגעים לתהליך הייצור של מוצרי האפונה במפעלה, על מנת למנוע ככל האפשר את הישנות הליקוי בעתיד והשלימה את ביצועם במהלך חודש ספטמבר אשתקד.

במסגרת הסדר הפשרה שהושג בעקבות הליך גישור, נקבע כי סנפרוסט תתרום לנזקקים מוצרי מזון מתוצרת קבוצת תנובה בשווי כולל של 500  אלף שקל. התרומה תועבר באמצעות העמותות יד עזרא ושולמית, פתחון לב, לתת, בית אליהו, אור יוסף.

סנפרוסט תחלק את מוצרי המזון הנתרמים בין העמותות לפי שיקולים תפעוליים של סוג וכמות המוצרים הניתנים לתרומה, וזמינותן של העמותות לקלוט אותם במועדים האפשריים להעברתם.

הצדדים הסכימו, בכפוף לאישור הסדר הפשרה, להמליץ בפני בית המשפט לפסוק למבקשת גמול בסך 25 אלף שקל ולבא כוחה עו”ד ד”ר שחר ולר שכ”ט בסך 100 אלף שקל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*