ייצוגית נגד שטראוס בטענה שאין להציג כ”חמאה” את המוצר Lurpak

לטענת המבקש, שטראוס שיווק עצמה אינה מעזה לכנות את המוצר באופן ישיר כ"חמאה" על גבי אריזתו באופן רשמי, אלא מסתירה את שמו התקני בניגוד לדין ומשתמשת במשפיעני רשת הממומנים על ידה להטעיית צרכנים בשילוב עם אריזת הנייר והמצגים הנוספים

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת שטראוס שיווק מפ”ת הנמנית על קבוצת שטראוס המנהלת פעילות מזון ומשקאות בינלאומית, בטענה להטעיה צרכנית הבאה לידי ביטוי בהצגת מוצרים הנמכרים לצרכני הקצה כ”חמאה” לכל דבר ועניין, כאשר הלכה למעשה אין המוצרים מהווים חמאה ואף אסור לכנותם כך בשום אופן.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת נטען כי שטראוס משווקת זה שנים מוצרים המכילים שומן מן הצומח בתור ממרח “מחמאת” לורפק (Lurpak), וכי במצגים פרסומיים היא אף הולכת צעד קדימה ומכנה מוצרים אלו כ”חמאה” ממש.

כך המוצר הנארז בעטיפת נייר כחמאה כאשר אין עליו כל שם תקני, מפורסם כחמאה או חמאה מופחתת שומן בשיעור של 26%, וכן המוצר המשווק בקופסת פלסטיק כ”ממרח מחמאת לורפק” ללא מלח 27% פחות שומן 250 גרם. כל זאת, למרות שאין המדובר בחמאה כלל וכלל אלא במוצרים נחותיםב “תחפושת” של חמאה, אשר נרקחו באופן מלכותי וזול באמצעות הוספת מים או גורם זר אחר למוצרים. בבקשה נאמר כי “חמאה” המורכבת מרכיבי שומן צמחי ו/או מכילה יותר מ-16% מים איננה חמאה ואין להציגה ככזו.

לטענת המבקש, אוהד רון שליידר מבית קשת, שטראוס שיווק עצמה אינה מעזה לכנות את המוצר באופן ישיר כ”חמאה” על גבי אריזתו באופן רשמי, אלא מסתירה את שמו התקני בניגוד לדין ומשתמשת במשפיעני רשת הממומנים על ידה להטעיית צרכנים בשילוב עם אריזת הנייר והמצגים הנוספים. ואולם משפיעני רשת שאינם ממומנים על ידי שטראוס מזועזעים מהמוצר ומנסים להזהיר את ציבור הצרכנים התמים, שאין מדובר בחמאה.

לדברי המבקש, הצגת המוצרים בשמם האמיתי כ”מים עם שומן מן החי” או “שמן צמחי עם שומן מן החי”, מהווה מכשול שיווקי להיקפי המכירות עקב תפיסת הצרכנים השלילית אודות תכונותיהם הנחותות של מוצרים אלה ביחס לחמאה (בוודאי כאשר חלקן מוצגות כמופחתות שומן ביחס לחמאה אמיתית בעוד שאין להשוות מוצרים אלו לחמאה אמיתית כלל).

כך נאמר בקשה כי שיקול כלכלי קר’ שמטרתו הגדלת היקף המכירות, הביא את שטראוס לבצע הטעיה על גבם וחשבונם של צרכני הקצה התמימים.

מחברת שטראוס נמסר כי החברה טרם קיבלה את כתב התביעה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*