ייצוגית נגד מחלבות רמת הגולן בעקבות איסוף יזום של חלב טרי 3%

בבקשה נטען כי רק בעקבות תלונות רבות של צרכנים הואילה החברה לבדוק את החלב וזאת לאחר שמאות אלפי צרכנים כבר שתו מהחלב, גילו שהוא מקולקל, ורובם ככולם זרקו את האריזות לפח

חלב טרי מהגולן. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד מחלבות רמת הגולן בעקבות האיסוף היזום (“ריקול”) של המוצר חלב טרי מהגולן 3% נפח 1 ליטר לשימוש עד ה-6 וה-7 באוגוסט. זאת, לדברי החברה, בעקבות תלונות על התפתחות של טעמים לא אופייניים למוצר ומתוך נקיטת משנה זהירות.

לדברי המבקש, אור שחף תושב יבנה, עניינה של הבקשה הוא במוצרי החברה אשר היו בטעם מר ובמרקם קצפי מוזרים ולא אופייניים לטעם האופייני של חלב טרי מהגולן.

לטענתו, הודעתה של החברה שפורסמה באתר משרד הבריאות סתומה ולא ברורה, ואינה מבהירה מהי הסיבה להיות החלב בטעמו ובמרקמו, האם מדובר בחומרים אשר זלגו לתוך החלב חלילה, האם מדובר בתקלה, האם החלב סתם התקלקל.

בבקשה נטען כי רק בעקבות תלונות רבות של צרכנים הואילה החברה לבדוק את החלב וזאת לאחר שמאות אלפי צרכנים כבר שתו מהחלב גילו שהוא מקולקל, ורובם ככולם זרקו את האריזות לפח.

המבקש סבור כי פעולת החברה נעשו בקול ענות חלושה בחזקת מעט מידי ומאוחר מידי, וכי למרות הודעתה הרי שבפועל לא נאספו כלל המוצרים ואלו אף נמכרו גם לאחר הודעתה, תוך שעשרות אלפי צרכנים המשיכו לצרוך את החלב האמור עת הוא בטעם ובמרקם פגומים.

לדבריו, החברה פרסמה הודעה יחידה ולקונית באתר משרד הבריאות – ומאז שתקה תוך שהיא מותירה את צרכניה מפוחדים, דואגים לבריאותם, ואינם מבינים בסופו של יום מה שתו הם וילדיהם ומה היה בחלב שגרם לטעמו המר ומרקמו הקצפי והמוזר.

המבקש מציין כי למרות שלחברה יש אתר אינטרנט פעיל, היא לא טרחה לפרסם שם כל הודעה בדבר הבעיה אשר התגלתה במוצריה וכך גם לא באתר הפייסבוק הפעיל שלה. לדבריו מדובר בהפרה בוטה ויסודית של חוקים ותקנות לרבות אלו: חוק הגנת הצרכן, פקודת הנזיקין, הפרת חובה חקוקה, רשלנות, ותרמית.

תגובת החברה לא התקבלה עד כה.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*