שופרסל נתבעת על ידי עובדת שפוטרה הטוענת לפגיעה בשמה ובכבודה ושלילת זכויותיה על פי דין

לטענת העובדת, היא הואשמה על לא עוול בכפה על ידי קב"ט הסניף בסיוע לגניבה בכך שסייעה לבן זוגה "להעלים" ששה בקבוקי יין. לטענתה, למרות שהכחישה כל קשר לאשמה, היא פוטרה בבושת פנים ולא ניתנה לה הזדמנות שנייה כפי שניתנה לעובדים אחרים. תביעתה מוגשת לצורך מימוש מלוא זכויותיה הסוציאליות

סניף של שופרסל דיל

שופרסל נתבעת בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב לשלם 112,580 שקל למרוא חופאש תושבת טירה. חופאש עבדה בשרות שופרסל בסניף שבישוב צור יגאל בתפקיד אחראית משמרת במשך כחמש שנים. לטענתה היא עבדה במסירות ובנאמנות רבה, כשהיא מקדישה את מלוא מרצה וזמנה לשם ביצוע תפקידה בצורה הטובה ביותר.

לדבריה, לאחר אירוסיה עם אחד מעובדי הסניף החלה היחס כלפיה להשתנות, וקב”ט הסניף החל לבדוק ולחפש אותה על כל צעד ושעל. לפיכך, על מנת למנוע העלאת טענות כלפיה, היא דאגה שלא לבצע חשבון לבן זוגה, ובמצבים שלא התאפשר הייתה מעבירה את החשבון בנוכחות נציג מטעם שופרסל. כל זאת, אפילו בקנייה של פריט אחד.

בתביעה נאמר, כי באחד הימים, במהלך משמרת עבודה, נקראה התובעת במפתיע בדחיפות לחקירה שנמשכה כשלוש שעות, במהלכה הואשמה על לא עוול בכפה על ידי קב”ט הסניף  כי עשתה יד אחת עם בן זוגה, העובד כאמור בסניף, על מנת להעביר מוצרי קופה ללא תשלום. לדברי התובעת, היא הואשמה בסיוע לגניבה בכך שסייעה לבן זוגה “להעלים” ששה בקבוקי יין. לטענתה, למרות שהכחישה כל קשר לאשמה, היא פוטרה בבושת פנים תוך פגיעה בשמה ובכבודה, ללא קבלת זכויותיה על פי דין, לרבות פיצויי פיטורים והודעה מוקדמת, ותביעתה מוגשת לצורך מימוש מלוא זכויותיה הסוציאליות.

התובעת מציינת, כי למעשה נתפסו אצל שופרסל עובדים אשר נחשדו בגניבות ולא פוטרו, הוזהרו וקיבלו הזדמנות נוספת, כאשר אין להשוות בין חומרת המעשים שבוצעו על ידי עובדים אחרים לעומת המעשה המיוחס לה לכאורה, וכי היא לא הוזהרה ולא קיבלה כל הזדמנות נוספת.

לדברי התובעת, שופרסל העבירה הוראה לחברת הביטוח מקפת החדשה להקפיא את כספיה עד להודעה חדשה. עם זאת, דרשה כי אם העובדת תבקש את חלקה שבקופה, יהיה על חברת הביטוח להחזיר לשופרסל את החלק שהפרישה בעבורה, ולפיכך היא אינה יכולה לדרוש את כספי הפיצויים שהופרשו לזכותה.

תגובת שופרסל לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*