רות סירקיס תובעת את ש. שסטוביץ על שימוש בסימן מסחר “מהמטבח באהבה”

על פי כתב התביעה טענה הנתבעת, כי סימן המסחר הרשום לא היה כשיר להירשם, מכיוון שלשיטתה צמד המילים "מהמטבח באהבה" מהווה הרכב מילים גנרי, ולכן לשיטתה יש למחוק את סימן המסחר מן הפנקס

עטיפת הספר של סירקיס "מהמטבח באהבה"
עטיפת הספר של סירקיס "מהמטבח באהבה"

רות סירקיס, מחברת ומוציאה לאור של ספרי בישול, מחלוצי הספרות הקולינרית העוסקת בתחום הקולינריה במשך יותר מ-50 שנה, הגישה תביעת קניין רוחני בסך מיליון שקלים (לצורכי אגרה) כנגד חברת ש. שסטוביץ מטירת הכרמל.

במבוא לתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר, כי עניינה הוא בשימוש מפר, ברור, ומובהק של הנתבעת בסימן המסחרי הרשום והמוכר היטב של התובעת – “מהמטבח באהבה” לצורך פרסום עסקיה ומכירת מוצריה, ובמסגרת מיתוגו של קו מוצרים חדשים מבית היוצר שלה, שהשקתו והפצתו מתבצעות בימים אלו.

בתביעה נטען, כי הנתבעת, ברצותה לקדם מוצרים חדשים שלה לרבות את המוצרים המפרים (אביזרי אפייה וצלייה) עושה שימוש בהרכב המילים “קוקי מהמטבח באהבה”. בתביעה נאמר, כי הנתבעת, חברה גדולה וותיקה ואחת מהחברות המובילות בתחום הייבוא, השיווק וההפצה של מוצרי צריכה של מותגים בינלאומיים בישראל, מנצלת את המוניטין הגלום בסימנה המסחרי של התובעת תוך הטעיה של ציבור הצרכנים.

לדברי התובעת, היא פנתה בדחיפות לנתבעת והתריעה בפניה על ההפרה הבוטה המבוצעת על ידה, אולם במקום לחדול ממעשיה המפרים באופן מידי, העלתה הנתבעת במכתב התשובה שלה שורה של טענות סרק שאין בהן ממש ואשר לשיטתה מכשירות את מעשיה המפרים.

על פי כתב התביעה טענה הנתבעת, כי סימן המסחר הרשום “מהמטבח באהבה” לא היה כשיר להירשם, מכיוון שלשיטתה צמד המילים “מהמטבח באהבה” מהווה הרכב מילים גנרי, ולכן לשיטתה יש למחוק את סימן המסחר מן הפנקס. ואולם רות סירקיס טוענת כי צמד המילים “מהמטבח באהבה” אינו ביטוי גנרי או תיאורי והוא רכש אופי מבחין ומשמעות משנית המייחדת אותו והמקשרת אותו עמה, ומכל מקום, משנרשם כדין, מעשי הנתבעת מהוות הפרה לנוכח המוגדר בפקודת סימני המסחר.

עוד נטען על ידי הנתבעת, כי היא עושה שימוש במילה “קוקי” לפני ובצמוד לצמד המילים “מהמטבח באהבה” באופן שמאיין כל סכנת הטעייה לציבור. לדברי הנתבעת, באמצעות עו”ד רועי קובובסקי, דווקא המילה “קוקי” נהנית מאופי מבחין ומובהק, ולפיכך מונעת כל סכנת הטעיה לציבור.

לדברי רות סירקיס, באמצעות עוה”ד דניאל בוסתנאי ושמחה טייטלבוים, בעניינו אין מדובר בשם הדומה לסימן שלה אלא מדובר בשימוש מפר בסימן הזהה לחלוטין לסימנה הרשום ככתבו וכלשונו. לטענתה, אין ספק שהאופן בו עושה הנתבעת שימוש בסימן מטעה את הצרכנים לחשוב כי המוצרים נהנים מחותמת איכות שלה.

בית המשפט מתבקש להורות לנתבעת לחדל לאלתר מהפרה כלשהי של סימן המסחר “מהמטבח באהבה”, לאסוף ולהשמיד את מוצריה הנושאים את הסימן האמור, ולמסור לה פירוט מלא כל פעילויותיה בהן עשתה שימוש בשם “מהמטבח באהבה”. בנוסף, לחייב את הנתבעת לפצות את התובעת בגין הפגיעה בזכויותיה לרבות בגין גזל ודילול המוניטין שלה, וכן לחייב את הנתבעת בהשבת כל רווחיה שהושגו עקב השימוש בסימן זה.
במקביל להגשת כתב התביעה הגישה רות סירקיס לבית המשפט בקשה למתן צו מניעה זמני באופן דחוף ומידי כנגד הנתבעת.

תגובת הנתבעת לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*