צו הקפאת הליכים הוצא לחברת אנרג’י קונספט למשך 30 יום, על פי בקשתה

עד לאחרונה העניקה החברה שירותי בר לאירועים, ובפרט לחברת מרטין גרופ אירועים. לטענת החברה, קריסתה הכלכלית אינה קשורה כלל לפעילותה אלא לערבויות שהעניקה לעסקים אחרים של בעליה בתחום המזון וההקפאה נועדה לגיבוש תכנית מסודרת לנושיה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בתל אביב נעתר לבקשתה של חברת אנרג’י קונספט (אנרג’י שירותי בר) והוציא צו הקפאת הליכים לחברה למשך 30 יום. עד לאחרונה העניקה החברה שירותי בר לאירועים, ובפרט לחברת מרטין גרופ אירועים אשר מקור רווחיותה העיקרי לדבריה נובע מאחזקותיה (67%) במניותיה. מרטין גרופ אירועים, נאמר בפנייה לבית המשפט, עוסקת בניהול והפעלה של אולם אירועים, מוכר, ייחודי, פופולרי, ידוע, פעיל ורווחי תחת שם המותג RAY השוכן במרכז תל אביב.

לטענת אנרג’י קונספט, שנוסדה במחצית חודש מרץ 2010, קריסתה הכלכלית אינה קשורה כלל לפעילותה אלא לערבויות שהעניקה לעסקים אחרים של בעליה בתחום המזון, שקרסו כולם לאחר שהפסידו סכומי עתק.

לדברי החברה, השילוב בין השקעתה בחברת מרטין גרופ אירועים עם קריסת העסקים האחרים של בעל מניותיה להן ערבה, היא שהובילה אותה למצבה כיום ולחובות בהיקף כ-8 מיליון שקל, מתוכם סך של 2.7 מיליון שקל לנושה המובטח חברת נועית יעוץ ופרויקטים, שהגישה כנגדה בקשה לאכיפת שעבוד קבוע וצף הרשומים לטובתה על מניות החברה ועל צפי התקבולים שהיא צפויה לקבל מחברת מרטין גרופ.

אנרג’י קונספט הדגישה בפנייתה לבית המשפט, כי לכניסתה להליך הקפאת הליכים, שנועדה לגיבוש תכנית מסודרת לנושיה, לא אמורה להיות כל השפעה מעשית על פועלו של אולם האירועים RAY.

עוד נאמר בבקשת ההקפאה, שהוגשה באמצעות עוה”ד אורי בראון ויעל צאודר-אסלן, כי החברה העסיקה כ-5 עובדים קבועים ו-100 עובדים זמניים וזאת עד לאחרונה, שכן נוכח מצבה היא נאלצה לפטר לאלתר את כלל עובדיה.

לדבריה, המשא ומתן שניהלה במשך שלושה השבועות האחרונים באמצעות בעליה אופיר להב עם מספר משקיעים ומתעניינים לא הבשיל. אולם היא סבורה כי במסגרת תקופת ההקפאה ישנה אפשרות גבוהה להבשלת משא ומתן עם מתעניינים שונים המבקשים לרכוש אותה או להשקיע בה כספים.

השופטת איריס לושי-עבודי ציינה בהחלטתה, כי אף שניתן להטיל ספק בעדיפות של חלופת ההסדר על פני חלופת הכינוס והפירוק, הרי שיש מקום לאפשר לחברה הקפאת הליכים קצרת מועד – דבר שלא יסב נזק של ממש לנושה המובטח המתנגד להקפאה. השופטת מינתה את עו”ד אלונה בומגרטן לתתפקיד הנאמנת של החברה בתקופת הקפאת הליכים, וקבעה כי לא תותר הפעלה גרעונית של החברה.

עם זאת לא נעתרה השופטת לבקשת החברה למתן צו הקפאת הליכים אישית לבעליה.

את תגובת החברה לא ניתן היה להשיג.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*