פסק בוררות: טמפו תשלם 3.4 מיליון שקל והחזר הוצאות לחברת פ.ס.פ ניהול מסעדות

הבורר נתבקש להכריע בסוגיה מהו סכום הפיצויים אם בכלל, לו זכאית התובעת חברת פ.ס.פ ניהול מסעדות עקב הפרה של הסכם לשכירות ארוכת טווח. התובעת הייתה אמורה להקים ולהפעיל מסעדה מרשת נאפיס במקום המושכר, אך טמפו לא הקימה מרכז מסחרי כפי שהובטח בהסכם הזיכיון

מתחם טמפו בנתניה. צילום מסך מתוך Waze
מתחם טמפו בנתניה. צילום מסך מתוך Waze

הבורר השופט בדימוס משה גל מהמשכן לבוררות ופתרון סכסוכים חייב את החברה הציבורית טמפו תעשיות בירה לשלם פיצויים בסך 3.4 מיליון שקלים והחזר הוצאות בסך 300 אלף שקל לחברת פ.ס.פ ניהול מסעדות, חברה פרטית בתחום המסעדנות בבעלותו ובניהולו של המסעדן יעקב כהן.

הבורר נתבקש להכריע בסוגיה מהו סכום הפיצויים אם בכלל, לו זכאית התובעת חברת פ.ס.פ ניהול מסעדות עקב הפרה של הסכם לשכירות ארוכת טווח.

בחודש מרץ 2006 נכרת בין הצדדים הסכם שבגדרו התחייבה טמפו להשכיר לתובעת שטח בחזית בניין שתכננה לבנות בפארק העסקים והטכנולוגיה בנתניה, הידוע כאזור התעשייה פולג מול חנות איקאה, כחלק ממתחם מסחרי שתוכנן על ידה במקום. במושכר התובעת הייתה אמורה להקים ולהפעיל מסעדה מרשת נאפיס מכוח הסכם זיכיון בינה לבין רשת נאפיס. לימים לא בנתה טמפו את המרכז המסחרי ומשכך הגישה התובעת תביעה לאכיפה בשל הפרת ההסכם.

בפסק הבוררות מחודש יוני 2013 נקבע, כי טמפו הפרה את ההסכם בהפרה יסודית ובעקבות כך עתרה התובעת בחודש מאי 2015 לפיצויים בשל הנזקים הכספיים שנגרמו לה, לטענתה, עקב ההפרה ועניינם אובדן רווחים מהפעלת המסעדה.

טמפו כפרה בנכונות התביעה כנגדה והעלתה טענות באשר לחוסר יכולתה של התובעת להפיק את הרווחים שהיא טוענת להם, אי עמידתה בנטל הקטנת הנזק כנדרש והעדר הוכחת היסודות הדרושים לפסיקת פיצויים בשל הפרת חוזה לפי הוראות החוק והפסיקה.

הבורר משה גל קבע תחילה, כי מועד הפעלתה המשוער של מסעדת נאפיס בנכס המושכר הוא מחצית שנת 2009 ולדבריו הוכח להנחת דעתו כי רשת נאפיס היא רשת מצליחה באופן כללי ברמת סבירות המספיקה כדי לתמוך בכך שהמסעדה, לו הייתה מוקמת במושכר, מיקום מוצלח במיוחד, היה בו כדי לסייע רבות בהצלחתה, והמסעדה הייתה מצליחה ומניבה רווחים מהפעלתה.

עוד קבע הבורר, כי למרות שהתנהלותה של התובעת בכל הנוגע להקטנת הנזק אינה מניחה את הדעת, אינה חפה מקשיים, וכי הרושם המצטייר כי היא בחרה לשבת בחיבוק ידיים, הוא אינו סבור כי יש מקום להפחית את שיעור הפיצויים בשל החובה בדבר הקטנת הנזק.

הבורר קבע, כי טמפו בחוסר תום לב ומטעמים כלכליים גרידא מנעה מן התובעת להפיק את פוטנציאל הרווח הבסיסי וכי במקרה הנדון עסקינן בהפרת חוזה, שבעטיה נמנע מן התובעת להפעיל מסעדה. לדבריו, במועד כריתת ההסכם היה על טמפו לצפות, שאם ההסכם יופר על ידיה באופן שימנע מהתובעת להפעיל מסעדה במושכר, עלולים להיגרם לה הפסדים מסוג אובדן רווחים בשל אי הפעלת המסעדה.

חברת פ.ס.פ ניהול מסעדות הגישה את פסק הבוררות לאישורו של בית המשפט המחוזי מרכז.

תגובת טמפו לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*