פסטיבל טעמים בעמקים יציג את ההיסטוריה הקולינרית ב-70 שנות המדינה

הפסטיבל יימשך שבועיים ויחגוג יום הולדת למדינה כאשר ההשפעות הקולינריות על כל עשור ועשור יבואו לידי ביטוי בתפריטי המסעדות המשתתפות. יהיו גם טעימות מיקבים מקומיים, פעילויות מהנות והרכבים מוזיקליים שמתחלפים על הבמה

חוות דרך התבלינים

פסטיבל טעמים בעמקים יתקיים מה-28 בינואר עד ה-11 בפברואר ויכלול מיצגים מראשית ההתיישבות ולצדם דוכני הסעדה של 12 המסעדות המשתתפות בפסטיבל. יהיו גם טעימות מיקבים מקומיים והרכבים מוזיקליים שמתחלפים על הבמה. הפסטיבל מתקיים השנה בעמק יזרעאל, זבולון, מגידו, זרזיר, יקנעם, עפולה ורמת ישי.

המסעדות המשתתפות יארחו לאורך הפסטיבל אירועים שונים ויציעו תפריטים מיוחדים. המסעדות: אוקטגון, בלה, גוסטינו, דורון בר און, חוות התבלינים בגלבוע, טנדוקה (כשר), לימוזין, ללה, מרינדו, רינו מילאנו (כשר), שלו ביער ותאי צ’ין. הארוחות במסעדות לא כוללות סופי שבוע (שישי עד 16:00, שבת מ-18:00).

מסעדת גוסטינו. צילום יפית בשבקין
מסעדת גוסטינו. צילום יפית בשבקין

אירוע הפתיחה ייערך למוזמנים במוזיאון העמק בקיבוץ יפעת ב-21 בינואר.

הפסטיבל חוגג בשנתו ה-14, 70 שנה למדינה ומתחבר לשבעת העשורים בנושאי ההיסטוריה הקולינרית של המדינה. תפריטי המסעדות המשתתפות יציגו בתפריטיהם את ההשפעות הקולינריות של כל עשור ועשור, מנות הדגל של המסעדות יסומנו בתפריט בדגל ישראל  וסיפורי האתרים ההיסטוריים בסביבת המסעדה ישתלבו בפסטיבל ובפולקלור המקומי שממנו ייהנו אורחי הפסטיבל שיבקרו באזור העמקים. אורחי הפסטיבל יחוו מכירת תוצרת חקלאית טרייה, ארוחות במסעדות כפריות, תערוכות  אומנים ושפע אירועים.

בחוות התבלינים יחגגו שני סופי שבוע של חגיגת בירה ותבלינים ותהיה הרצאה על הבר של אבי ציטרשפילר על בירה תבלינים ומה שביניהם. בין השאר תתקיים במה פתוחה לעם בירות ישראליות טריות ומטבח פתוח.

בשישי-שבת 11:00-18:00 (9-10/2, 2-3/2) – גן בירה ישראלי מול נוף העמק, סיורים בשדות הגידול, פעילויות ט”ו בשבט לכל המשפחה, בית קפה ועוד.

טעמי הבית בשער העמקים. צילום: רקפת עברי
טעמי הבית בשער העמקים. צילום: רקפת עברי

בשער העמקים תתקיים פעילות ביום חמישי,  ה-1 בפברואר – בגלריית העמקים תוצג תערוכה של האמן דורי שניר, שיוצר דמויות עשויות ממתכת ועץ ממוחזרים בהם הוא מפיח חיים,אסתטיקה והומור. במעדניית טעמי הבית הוותיקה יוגש אוכל ביתי מוכן, איכותי וכשר ויהיו מנות מיוחדות לאירוע. סדנת בשר RHR תיערך בביתם של רפי וחגית המזמינים לטעימות והיכרות. פאב האסם יארח את ההרכב “אדם & דורי” במוזיקת עולם עם הרבה גרוב, וכמובן עם בירה.

מסעדה האיטלקית גוסטינו מרמת ישי משתתפת בפסטיבל – אמנון ישכיל ואיתי אדוני חברו לשף ליאון אלקלעי ויחד יצרו תפריט ובו פיצות ריחניות היוצאות מתנור האבן, פסטות תוצרת בית, בשרים משובחים, פירות ים טריים ומגוון מאכלים איטלקיים אמיתיים. מסעדה אותנטית המושפעת בעיקר מאיזור דרום איטליה ומשלבת חומרי גלם מקומיים.

בכפר חסידים יתקיים פסטיבל יוצרים וחקלאים במסגרת פסטיבל טעמים בעמקים. במקום ייערך סיור בין חצרות חקלאים ויוצרים על גבי טרקטור ועגלה.
הטרקטור יעצור במשקים חקלאיים שיארחו תערוכות אומנים, דוכני טעימות ומכירת תוצרת חקלאית טרייה לצד טיפולים מסוגים שונים.
אפשר ללקט סל ירקות לשבת ולהשתתף בקבלת שבת קהילתית.

כרמי זית בכפר חסידים
כרמי זית בכפר חסידים. צילום: כרמי זית

בין השאר: שרון וערן מפעילים את דה-בר – מתחם סדנאות ואירועים ומציעים חוויה קולינרית באווירה פסטורלית, כולל סדנת שוקולד – לחוות, ליצור ולהמתיק את הרגע. משק חר”ג עוסק בייצור שמן איכותי. יינתנו הסברים על ידי אנשי מקצוע, ותיערך סדנת טעימות ומכירה במקום. בחצר גם עוגות ומאפים של אביב לין, קונדיטורית יצירתית. כרמי זית מציעים בראנץ’ מעולה, וגם לטעום ולרכוש שמן זית איכותי.

ארוחות בפסטיבל  79-109 שקלים כולל כוס יין/קינוח. הארוחות במסעדות הן בימים ראשון עד חמישי, שישי עד 16:00, שבת מ-18:00, חוות התבלינים בגלבוע (שני-חמישי ובמוצאי שבת החל מ-19:00), (לימוזין ראשון-חמישי), מרינדו (ראשון-רביעי).

את הפסטיבל מובילות עמותת התיירות בעמקים ברשות המנכ”לית אורית מסר הראל ורקפת עברי מהפקה עברית.

תמונת פסטיבל טעמים בעמקים 2018
תמונת פסטיבל טעמים בעמקים 2018

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*