פסטה נונה: פס ייצור חדש מדמה הכנה ביתית של רביולי וניוקי

אלי פדידה, המנכ''ל והבעלים של פסטה נונה: ליין הייצור החדש של מוצרי הרביולי והניוקי מייצר בצק דק יותר, המילוי רך יותר ויש אחוז גבוה יותר של מילוי. הרכיבים טריים ואיכותיים, מיובאים מאיטליה, ולכן נשמרת צורת המוצר – רביולי כמו שסבתא איטלקייה מכינה. תהליך הבישול בעצם מתחיל אצל הלקוח במטבח, ויש לו שליטה מלאה ויכולת לקבוע את מידת הבישול האהובה עליו

קו ייצור של רביולי בפסטה נונה, צילום: יח"צ
קו ייצור של רביולי בפסטה נונה, צילום: יח"צ

האופן שבו לשים את הבצק, ההחלטה על הכמויות ובחירת החומרים פעם אחר פעם, הם רק חלק מתהליך היצירה. סוד הטעם של פסטה נונה מתחיל בעובדה שהפסטה טרייה, מצוננת ואינה עוברת תהליך בישול כלל, בשונה משאר הפסטות הנמצאות במקררים ברשתות השיווק.

אלי פדידה, המנכ”ל והבעלים של פסטה נונה, הממוקם בפארק דלתון בגליל העליון, מציין ששיטות העבודה ואופן הכנת הפסטה “מתחקה אחר עבודת היד כפי שנהוג בחבל טוסקנה שבאיטליה בשילוב טעמי הרטבים הנפלאים של איטליה והנוף הגלילי הסובב את המפעל. הפסטות הן ממרכיבים טבעיים בלבד, ללא חומרים משמרים שנעשות עם המון רגש, אהבה ודיוק”. כל המתכונים של החברה מבוססים על מתכונים טוסקניים מסורתיים, ששודרגו על ידי השף של החברה, בועז קוינטנר.

מימין: אלי ויהודית פדידה והשף בועז קוינטנר
מימין: אלי ויהודית פדידה והשף בועז קוינטנר,    צילומים: יח”צ

פדידה מוסיף, שהחברה רכשה מחברה איטלקית פס ייצור חדש עם טכנולוגיה המדמה עבודת הכנה ביתית של מוצרי רביולי וניוקי. קו הייצור נרכש בהשקעה של כ-6 מיליון שקל והוא פטנט רשום על שיטת הייצור.

לדברי פדידה, ליין הייצור החדש של מוצרי הרביולי והניוקי מייצר בצק דק יותר, המילוי רך יותר ויש אחוז גבוה יותר של מילוי – “הרכיבים טריים ואיכותיים, מיובאים מאיטליה, ולכן נשמרת צורת המוצר – רביולי כמו שסבתא איטלקייה מכינה. תהליך הבישול בעצם מתחיל אצל הלקוח במטבח, ויש לו שליטה מלאה ויכולת לקבוע את מידת הבישול האהובה עליו”.

הפסטה מיוצרת מקמח דורום איטלקי טבעי ובחברה דוגלים ברכיבים טבעיים בלבד ללא חומרים משמרים ואינם מכילים צבעי מאכל. חומרי המילוי הם ירקות היישר מהמגדל בארץ או ממגדלים איטלקיים, גבינות איכותיות ןתבלינים טריים. “כל זאת נעשה כדי להציע את הטעם הטבעי ללא פשרות, טעם מפנק שיוצר מנה מושלמת”, אומר פדידה.

לכל המוצרים יש חיי מדף של כ-50 יום במקרר.

המוצרים של פסטה נונה:

רביולי/ניוקי – רביולי במילוי גבינות פרמזן וריקוטה; רביולי במילוי בטטה; רביולי במילוי פטריות וגבינת פרמזן; רביולי במילוי תרד וגבינת ריקוטה; רביולי במילוי גבינת עזים; רביולי במילוי גבינה לילדים; רביולי במילוי 4 גבינות וסלק; רביולי במילוי חצילים וגבינת קשקוול; ניוקי תפוח אדמה.

המוצרים משווקים במגשית במשקל  400 גרם, באריזה שפותחה במיוחד ומאפשרת שמירה על איכות המרכיבים הטבעיים, אורך חיי מדף ארוכים יותר, פונקציונאליות במקרר, שומרת על צורת המוצר העדין עם פחות בצק ויותר מילוי.

ההכנה פשוטה: שתי דקות במים רותחים ומומלחים.

רביולי בטטה בקרם כמהין
רביולי בטטה בקרם כמהין

פסטה טריה עם ביצים (לא ממולאת) – פפרדלה, רדיאטורי, פסטה טריה מצוננת.

הכנה פשוטה במיוחד: בישול של כ-3-4 דקות במים רותחים מומלחים. המוצרים משווקים בשקית במשקל 400 גרם.

לזניה / קנלוני – סדרת ארוחות חלביות מוכנות, טריות ומצוננות של לזניה וקנלוני לשימוש במיקרוגל או בתנור.המוצרים משווקים מגשית של 500 גרם.

3 דקות במיקרו או 20 דקות בחום 180 מעלות בתנור (לא טוסטר אובן).

המוצרים: לזניה במילוי 4 גבינות ברוטב עגבניות; קנלוני במילוי פטריות ברוטב עגבניות; קנלוני במילוי גבינת עזים ברוטב עגבניות.

פסטה נונה - קו ייצור של הרביולי
פסטה נונה – קו ייצור של רביולי

טיפים למתכון מנצח:

  1. רוטב מחכה לפסטה – חשוב להקפיד שהרוטב ימתין לפסטה ולא להיפך.
  2. לסנן, לסנן, לסנן – יש לסנן היטב ולדאוג שהפסטה אינה מביאה עימה מים מיותרים למפגש עם הרוטב.
  3. כפית מלח מחוקה- על כל ליטר מים חשוב להוסיף כפית מלח מחוקה אחת.
  4. להעניק חום – תהליך בישול הפסטה צריך להיות על להבה גבוהה.
  5. רביולי ללא כיסוי – רביולי מבשלים ללא מכסה.
  6. מגע חם – חשוב להכניס את הרביולי לרוטב כשהם חמים וליהנות ממקסימום טעמים.
  7. ריח ירוק – הקפידו להשתמש בעשבי תיבול ירוקים, מבריקים ובעלי ריח עז וללא עלים חומים.
  8. שומרים אישית – ניתן לשמור על עשבי תיבול כשבוע במקרר על ידי שמירה בצנצנת עם מים ומעט סוכר או לחלופין לעטוף בנייר סופג ולאטום בניילון נצמד.
  9. ישר מהטבע – טעמם של חלק מהעשבים אובד במהלך הבישול לכן רצוי להוסיף עלים טריים לפני ההגשה.
  10. כמה מים? חבילה של 400 גרם פסטה מצוננת יש לבשל ב-3 ליטר מים לפחות.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*