פאדי ואסואן מחאמיד תובעים את יינות ביתן על כך שהמאבטח מנע מהם להיכנס לסופרמרקט בבית שאן

לדברי התובעים, לאחר המתנה מבזה, לאחר שהושפלו ובוזו לעיני כל, ולאחר שכל תחנוניהם לא הועילו כדי לשכנע את השומר שהם אזרחים רגילים מהשורה שפשוט מבקשים לקנות, הם נשברו ועזבו את המקום במפח נפש ובבושת פנים. תגובת הרשת: יינות ביתן היא רשת פלורליסטית שמעסיקה עובדים ומשרתת לקוחות מכל המגזרים בישראל ודוחה כל טענה על מדיניות אפליה

סניף של יינות ביתן (ללא קשר לסניף הנזכר בידיעה). צילום מסך
סניף של יינות ביתן . צילום מסך

בני הזוג פאדי ואסואן מחאמיד, תושבי אום אל פחם, הגישו תביעה בסך 80 אלף שקל כנגד רשת יינות ביתן וחברת השמירה שסיפקה שירותי אבטחה ושמירה לסניף יינות ביתן בבית שאן. עילת התביעה היא טענה להפרת הוראות חוק איסור הפלייה במוצרים, בשירותים, ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבורים. זאת, לאחר שנמנעה כניסת התובעים לסניף בבית שאן ללא סיבה עניינית ורק בשל השתייכותם הדתית או הלאומית או מקום מגוריהם.

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בנצרת נאמר, כי התובעים הגיעו בסוף חודש אוקטובר אשתקד שמחים ומאושרים לסניף האמור לשם עריכת קניות יחד עם ביתם הפעוטה בת השלוש, ישובה בעגלת ילדים, וכאשר האישה בחודש התשיעי להריונה כשהיא עוטה כיסי לראשה (חיג’אב). אלא שכניסתם לסניף נמנעה והם עוכבו ותוחקרו בכניסה לסניף במשך כ-30 דקות, ובין היתר נשאלו על מעשיהם בבית שאן, ומדוע הם לא עורכים קניות בעיר מגוריהם אום אל פחם?

בתביעה נאמר, כי בו בזמן בו היו התובעים מעוכבים וכניסתם נמנעת, חלפו על פניהם אנשים אחרים שנכנסו לסניף ללא עיכוב או תשאול. לדברי התובעים עת תהו לפשר היחס השונה כלפיהם, נענו בגסות ובצעקות על ידי השומר כי רק אנשים הנראים חשודים מעוכבים ומתושאלים בכניסה לסניף.

לדברי התובעים, לאחר המתנה מבזה, לאחר שהושפלו ובוזו לעיני כל, ולאחר שכל תחנוניהם לא הועילו כדי לשכנע את השומר שהם אזרחים רגילים מהשורה שפשוט מבקשים לקנות, הם נשברו ועזבו את המקום במפח נפש ובבושת פנים.

בתביעה שהוגשה באמצעות עו”ד עאוני בנא מנצרת נטען, כי מניעת כניסתם של התובעים לסניף האמור פגעה בזכויותיהם לשוויון ולכבוד המעוגנות בין היתר בחוק איסור הפליה, וכי הם זכאים לפיצויים הולמים בגין פגיעה זו.

מיינות ביתן נמסר בתגובה: “התביעה טרם התקבלה לידינו ולכן אין באפשרותנו להתייחס. עם זאת, יינות ביתן היא רשת פלורליסטית שמעסיקה עובדים ומשרתת לקוחות מכל המגזרים בישראל ודוחה כל טענה על מדיניות אפליה. הרשת בודקת את פרטי המקרה”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*