ס. משלב המייצרת תרכיזים ומיצים, עותרת לביטול החלטת ועדת הערר לפי חוק לעידוד השקעות הון

בעקבות החלטתה של מנהלת הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה לדרוש מהחברה החזר מענק בסך 2.15 מיליון שקל, טוענים בחברה, כי הרשות והמנהלת הם שהכניסו אותה למלכוד שבעטיו לא נותרה לה כל ברירה ויכולת לעמוד בתכנית המענקים

בית המשפט המחוזי בירושלים, צילום: הרשות השופטת
בית המשפט המחוזי בירושלים, צילום: הרשות השופטת

חברת ס. משלב יזמות עסקית, העוסקת בייצור ושיווק תרכיזים ומיצים ממפעלה באבו סנאן, הגישה עתירה מנהלית להורות על ביטול החלטת ועדת הערר לפי חוק לעידוד השקעות הון, בדבר דחיית הערר שהגישה על החלטת מנהלת הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה לדרוש ממנה החזר מענק  בסך 2.15 מיליון שקל.

בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים נאמר, כי הנימוק להחלטת המנהלת היה הטענה לפיה העותרת לא עמדה ביעדי המכירות וכוח האדם במסגרת כתב האישור לתכנית ההשקעה שלה במסלול מענקים ו/או בהיקפי הגידול בכלל, והגידול ביצוא בפרט, הנדרשים. התכנית שהוגשה על ידי העותרת הייתה להרחבת מפעלה, באמצעות הקמת מפעל חדש וחדיש באזור התעשייה בר לב שבצפון, והרחבת פעילות המפעל באמצעות הקמת קווים לייצור חטיפים וטרופיות.

אולם לטענת העותרת, מי שעצר אותה ומנע ממנה מלבצע את החלק העיקרי בתכניתה ולכן לא אפשר את הגידול בהכנסותיה ובמספר עובדיה, היו הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה ומנהלת הרשות  שסירבו לאשר לה להמשיך בביצוע תכנית ההשקעה להרחבת מפעלה,  גם כאשר היא הביעה נכונות לוותר על קבלת מענק בגין חלק מההשקעות שלא הוכרו על ידי המנהלת ו/או לבצע תיקונים כדי שההשקעה תעמוד בכל הדרישות שהועלו בפניה.

למעשה טוענת העותרת, באמצעות עוה”ד נדב העצני ואורית יפת, כי הרשות והמנהלת הם שהכניסו אותה למלכוד שבעטיו לא נותרה לה כל ברירה ויכולת לעמוד בתכנית המענקים, ובנסיבות אלה חיובה בהחזר המענק ששולם, לא כל שכן בחיוב להחזר מלא גם בגין ההשקעות שבוצעו בפועל והוכרו על ידי המנהלת, הוא בלתי סביר ובלתי מידתי.

תגובת משרד הכלכלה לא נמסרה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*