נטע – יקב חדש המשיק את יינותיו

היקב נולד מתוך רצון של דור ההמשך, שגדל וצמח ביקב כרמי יוסף וצבר ניסיון עשיר בגידול גפנים ובייצור יין, ליצור יין צעיר, קליל וחופשי ממוסכמות, תוך שהם נשענים על הידע המקצועי והאהבה שספגו בילדותם

איגי זורי ויעל, הבעלים של יקב נטע. צילום: יקב נטע
איגי זורי ויעל, הבעלים של יקב נטע. צילום: יקב נטע
נטע אדום. צילום צילום: אורי גרון
נטע אדום. צילום: אורי גרון

יקב נטע, המשיק את יינותיו בימים אלה, נולד מתוך רצון של דור ההמשך שגדל וצמח ביקב כרמי יוסף וצבר ניסיון עשיר בגידול גפנים ובייצור יין, ליצור יין צעיר, קליל וחופשי ממוסכמות, תוך שהם נשענים על הידע המקצועי והאהבה שספגו עוד בילדותם. לשם כך הוקם יקב נטע, המוגדר על ידי היזמים: “יקב בעל חזון לפרוץ גבולות, שייצר יינות מלאי אופי, קלים ונעימים לשתייה”.

ביקב מסבירים כי הוא מושתת על שלושה יסודות מרכזיים: חקלאות, אנשים ותפיסה ייננית חדשה:

חקלאות – אנשי היקב גדלו למשפחה ודורות של ייננים, כורמים ומגדלים. יינות יקב נטע מייצגים בלנדים איכותיים המייצרים סינרגיה עמוקה בן הזנים השונים. הרכבי הזנים נבחנים ביחס לטעם ולתוצרות הפרי כפי שהאדמה מניבה באותו בציר. לשם כך אנשי היקב מאתרים חלקות מובחרות של זני ענבים המטופחים על ידי הכורמים הטובים ביותר.

נטע לבן. צילום: אורי גרון
נטע לבן. צילום: אורי גרון

האנשים – דור ההמשך איגי ויעל אלוני בשיתוף פעולה עם היינן זורי ארקין מייצרים בלנדים על פי תפיסת עולמם, אשר מתורגמים ליינות בעלי אופי המתאימים לשתייה יום-יומית. שלושתם מביאים לידי ביטוי את השילוב של ידע, ניסיון, השכלה וחקלאות.

פילוסופיית הייצור, על פי היקב, זו שהובילה להקמת יקב נטע, היא סיטואציית הצריכה המשתנה והדינמית, המבקשת לפגוש ולשתות יין ברגעי היום יום – “נטע הוא יקב ישראלי עכשווי, חדשני ויצירתי שייצר יינות איכות קלים, נגישים, ונעימים לשתייה, תוך התבוננות מעמיקה והקשבה לשינויים ולדינמיקה בעולם היין החקלאי ולצרכני היין”.

יקב נטע משיק עם הפתיחה שלו שני יינות:

נטע לבן 2017 – בלנד של שרדונה 65%, סוביניון בלאן 35%. יין קליל ואלגנטי, פריך ורענן. האצילות האופייניות של השרדונה משתלבת היטב עם הרעננות הפרחונית של הסוביניון בלאן ליצירת יין מעודן, דק אך מלא נוכחות.

מחיר 70 שקל.

נטע אדום 2016 – בלנד של 50% מרלו, 20% סירה, 15% פטיט ורדו, 15% פטיט סירה. יין בעל מרקם חלק ורך, צבע אדום ארגמני מושך, מאופיין בססגוניות פירותית רעננה, עמוק ומלא רבדים. חינני ובעל הרמוניה נהדרת בין מרכיביו. יין אדום שבהחלט מתאים גם לחום יולי-אוגוסט.

מחיר 80 שקל.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*