מרכנתיל דיסקונט מבקש לאכוף את המשכנתה הרשומה לטובתו על בית המסעדן רפי כהן בנווה צדק

לטענת הבנק, זה מספר חודשים שכהן איננו עומד בהתחייבויותיו כלפיו תוך שהוא אינו פורע את תשלומי הלוואות אותן נטל מהבנק. גובה הפיגור הוא בסך של כ-71 אלף שקל. הבקשה הוגשה בהסכמת המנהל המיוחד על נכסי המסעדן

רפי כהן - צילום יח''צ
רפי כהן - צילום יח''צ

בנק מרכנתיל דיסקונט הגיש, בהסכמת המנהל המיוחד על נכסי המסעדן רפי כהן, בקשה לאכוף את המשכנתה הרשומה לטובתו על זכויותיו של כהן (בכינוס נכסים) בביתו צמוד הקרקע שבשכונת נווה צדק בתל אביב.

בפנייה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר, כי זה שנים רבות כהן הוא לקוח פרטי בבנק, וכי בהסתמך על הצהרותיו והתחייבויותיו העמיד לו הבנק אשראים, הלוואות, והעניק לו כלל שירותים בנקאיים שוטפים לשם פעילותו. לטענת הבנק, זה מספר חודשים שכהן איננו עומד בהתחייבויותיו כלפיו תוך שהוא אינו פורע את תשלומי הלוואות אותן נטל מהבנק.

הבנק מציין כי לפני כ-7 שנים חתם כהן על משכנתה מדרגה ראשונה ללא הגבלה בסכום לשעבוד של זכויותיו בביתו בנווה צדק, וזאת להבטחת כל הסכומים בהם הוא יהיה חייב כלפי הבנק בגין ההלוואות. בבקשה שהוגשה באמצעות עוה”ד ישראל בכר והמנהל המיוחד על נכסיו של רפי כהן עו”ד ליאור כספי נאמר, כי כהן ניתק כל קשר ומגע עם הבנק, וכי על פי ספרי הבנק יתרת ההלוואות עומדת על 1.9 מיליון שקל, כאשר מתוך הסכום האמור גובה הפיגור הנו בסך של כ-71 אלף שקל.

לדברי הבנק, במצב הדברים הקיים ועל פי הדין וההלכה הפסוקה סלולה הדרך בפניו להביא באופן עצמאי למימוש הנכס בהקדם האפשרי על מנת להביא למכירתו, לשם פירעון החוב כלפי הבנק-הנושה המובטח.

כנגד כהן, שניהל במשך שנים רבות את מסעדת רפאל במלון דן בתל אביב, ניתן לפני כשלושה שבועות צו לכינוס נכסיו ונקבע בהחלטת בית המשפט כי הוא ישלם לקופת כונס הנכסים הרשמי 7,500 שקל החל מחודש אוקטובר ובאחד בכל חודש עוקב. על פי הערכות המנהל המיוחד החוב הכללי מסתכם בכ-14 מיליון שקל.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*