מעדני מיקי עותרת נגד עיריית ראשון לציון לביטול שומת הארנונה ל-2016 ותיקון שומות לשנים קודמות

לטענת מעדני מיקי, כל פניותיה לעירייה לקבלת נתוני השטחים עליהם ביססה את שומתה נענו בסירוב ובשלילה. בנוסף נטען, כי העירייה נקטה ונוקטת בהליכי אכיפת גבייה תוך הטלת עיקולים על חשבונותיה. עיריית ראשון לציון טוענת כי מעדני מיקי לא אפשרה לנציגיה לבצע סקירה ומדידה בנכס, חרף פניות חוזרות ונשנות מצדה, ועל כן הוצאה לחברה שומה המבוססת על פי מיטב השפיטה

מפעל מעדני מיקי ברשל"צ, צילום: גוגל
מפעל מעדני מיקי ברשל"צ, צילום: גוגל

חברת מעדני מיקי תעשיות מזון דגים וסלטים (1992), שעיסוקה בייצור סלטי ירקות ודגים, הגישה לבית המשפט המחוזי בלוד עתירה מנהלית כנגד עיריית ראשון לציון לביטול שומת הארנונה לשנת 2016 ותיקון השומות לשנים 2012-2015.

בעתירה נאמר, כי העיריה הוציאה למעדני מיקי שומת ארנונה לשנת 2016 ותיקון שומות ארנונה לשנים 2012-2015, אשר דרשו ממנה תשלום נוסף של כ-675 אלף שקל בגין מפעלה בעיר, וזאת לפי מיטב השפיטה, בלי שנימקה את שומתה ובלי שהעבירה לה את הנתונים עליהם התבססה דרישתה בשומתה.

לטענת מעדני מיקי, כל פניותיה לעירייה לקבלת נתוני השטחים עליהם ביססה את שומתה נענו בסירוב ובשלילה. בנוסף נטען, כי העירייה נקטה ונוקטת בהליכי אכיפת גבייה תוך הטלת עיקולים על חשבונותיה בחוסר תום לב ותוך עשיית עושר ולא במשפט.

לטענת מעדני מיקי, באמצעות עו”ד יהודה סדן, אין לרשות מקומית כל סמכות בהוראת חוק מפורשת לערוך שומה לפי מיטב השפיטה, וכי הרשות המנהלית מחויבת לנמק את השומה שנערכה על ידה, ועל כן דינה של השומה להתבטל.

מצד אחר, עיריית ראשון לציון טוענת כי מעדני מיקי לא אפשרה לנציגיה לבצע סקירה ומדידה בנכס, חרף פניות חוזרות ונשנות מצדה, על מנת לתאם מדידה וסקירה בנכס, ועל כן הוצאה לחברה שומה המבוססת על פי מיטב השפיטה.

מעדני מיקי טענה בתגובה, כי עריכת מדידות נוספות ומיותרות כדבריה בנכס גורמת להפרעה ודאית בתהליכי הייצור ואף גורמת לסיכון בריאותי בלתי סביר בעליל. לדבריה, לו ביקשה העיריה לקבל נתונים על אודות שינויים במבנה העסק, היה עליה לבצע מדידות חיצוניות של הנכס ו/או לפנות אליה בבקשה לקבלת הנתונים האמורים, שהיו נמסרים לה ללא כל דיחוי ושיהוי.

תגובת עיריית ראשון לציון לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*