לאכול המבורגר בלי להרוג פרה

לראשונה בישראל ייערך כנס בינלאומי בנושא בשר מתורבת, בהשתתפות חוקרים מובילים, ביניהם הפרופסור ההולנדי מארק פוסט, שיצר את ההמבורגר הראשון מתאי גזע של פרה

המבורגר מתאי גזע, צילום: יח"צ
המבורגר מתאי גזע, צילום: יח"צ

בשר מתורבת הוא טכנולוגיית ייצור בשר מתרביות תאים במעבדה, ללא סבל ופגיעה בבעלי חיים. התהליך אמור להפחית משמעותית את זיהום הסביבה ולהפוך את גידול הבשר לתהליך ידידותי לסביבה. כלכלת גידול הבשר כפי שאנו מכירים אותה עשויה להשתנות מקצה לקצה. תחום זה מתפתח בשנים האחרונות בעולם, כולל בישראל, ומעורר עניין רב.

[hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]לראשונה בישראל ייערך כנס בינלאומי בנושא בשר מתורבת, ביוזמת העמותה לחקלאות מודרנית, בשיתוף עם הטכניון. הכנס ייערך ב-7 במאי בהשתתפות דוברים מהארץ ומחו”ל בפקולטה לביוטכנולוגיה ומזון בטכניון בחיפה.

 

לכנס יגיעו חוקרים מובילים מהאקדמיה בארץ ובעולם, יזמים מתחום הבשר המתורבת, תעשיינים מתחום הפודטק והביוטק, כולל החברות שטראוס וזוגלובק, נציגי ממשלה (משרד הכלכלה, משרד החקלאות והמשרד להגנת הסביבה), משקיעים ועוד.

הרצאת המבוא של הכנס תינתן על ידי פרופ’ מארק פוסט מאוניברסיטת מאסטריכט בהולנד, חלוץ עולמי וחוקר מוביל בתחום הבשר המתורבת וממציא “ההמבורגר המתורבת” הראשון.  משתתפים נוספים בכנס יהיו פרופ’ שולמית לוונברג מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון, שתרצה על “יישום של הנדסת רקמות לפיתוח של מוצרי בשר מתורבת”; פרופ’ יעקב נחמיאס מהאוניברסיטה העברית, שידבר על “אתגרים והזדמנויות מתעוררות בבשר מתורבת”; ברוס פרידריך, מנהל העמותה האמריקאית The Good Food Institute, שהרצאתו תעסוק בפאן הצרכני והתקבלותו של מזון מסוג זה אצל הצרכנים;  פרופ’ אייל שמעוני, סמנכ”ל טכנולוגיות בשטראוס שיתאר את המוצר מהפרספקטיבה של התעשייה ועוד.

הכנס יתקיים בטכניון בחיפה, בין השעות 8:00-18:00, בשפה האנגלית.

[hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*