יקבי ירושלים נתבעת בטענה שפרסמה במזיד כי משקה “ערקינו” של התובעת מזויף ואין השגחה על מרכיבי המוצר

לטענת חברת לויטוביץ משקאות, הפרסום השגוי והמטעה על המותג "ערקינו" נועד כדי לפגוע בה ופגע קשות במוניטין שלה מול לקוחותיה. תגובת יקבי ירושלים: חברת לויטוביץ משקאות ויקבי ירושלים ניהלו בעבר יחסים עסקיים שהסתיימו לפני מספר שנים. למשגיח הכשרות ביקב הגיעה פנייה בנושא כשרות המוצר, ותשובתו הייתה שאינו מכיר את המוצר כיון שלא יוצר ביקב. עד לרגע זה לא התקבלה במשרדנו תביעה בנושא

משקאות ערקינו
משקאות ערקינו

חברת לויטוביץ משקאות, הפועלת בתחום ייצור ושיווק משקאות, הגישה תביעת לשון הרע בסך 142,160 שקל נגד יקבי ירושלים – אגודה שיתופית חקלאית המפעילה יקב לייצור ושיווק יינות ומשקאות.

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בראשון לציון נאמר כי הצדדים ניהלו יחסים עסקיים, במסגרתם ייצרה התובעת או שיווקה משקאות שונים, לרבות מותג השייך לתובעת בשם: “ערקינו“. עקב סכסוך בין הצדדים הופסקה ההתקשרות ביניהם בשנת 2017.

נטען בתביעה, כי יקבי ירושלים החליטה לנקום בתובעת ולהסב לה נזקים. כך הפיצה ב-9 בפברואר 2017 מכתב, שלדברי התובעים הוא שקרי, לאלפי לקוחותיה לפיו אישור הכשרות של מוצר השייך לתובעת בשם: “ערקינו אשכולית אדומה” הוא מזויף ואין השגחה על מרכיבי המוצר. יקבי ירושלים, נטען עוד בתביעה, אף הזהירה את ציבור לקוחותיה מפני מוצר זה.

לדברי התובעת, הפרסום השגוי והמטעה, שנועד כדי לפגוע בה ואשר פגע קשות במוניטין שלה מול לקוחותיה, בוצע על ידי יקבי ירושלים באמצעות הגורם האחראי מטעמה לנושא הכשרות – משגיח הכשרות נסים פרץ, כאשר שמו, תוארו וחתימתו של פרץ מתנוססים על גבי הפרסום.

התובעת מדגישה, כי המוצר שלה אשר הוכפש במסגרת הפרסום, הוא מוצר פופולרי בקרב קהל לקוחותיה מהמגזר הדתי-חרדי, וכי עצם הפרסום היווה פגיעה חמורה בה ובשמה הטוב, וכי המדובר היה בפעולה פסולה וחמורה שכל מטרתה פגיעה בה ובמשלח ידה.

לדברי התובעת, בניסיונה לצמצם את הנזק היא פנתה לוועד הכשרות בד”צ בית יוסף לשם מתן הבהרה בנוגע לכשרות המוצר נשוא הפרסום, ובהתאם, ניתן במחצית חודש מאי 2017 מכתב הבהרה מצד ועד הכשרות כי המוצר של התובעת יוצר תחת פיקוח וכי רק ועד הכשרות מוסמך להוציא מסמך המאשר או שולל כשרותו של מוצר.

בית המשפט מתבקש לפסוק לתובעת פיצוי ללא הוכחת נזק בסך 142,160 שקל בהתאם להוראות החוק, היות שהפרסום בוצע בכוונה לפגוע. בנוסף, לחייב את יקבי ירושלים לפרסם מכתב התנצלות כלפי התובעת, שיופץ באותו האופן בו הופץ הפרסום נשוא התביעה, ובמסגרתו תחזור בה יקבי ירושלים מן האמור בפרסום בדבר כשרות המוצר, ותתנצל בפני התובעת.

תגובת יקבי ירושלים:

“חברת לויטוביץ משקאות ויקבי ירושלים ניהלו בעבר יחסים עסקיים שהסתיימו לפני מספר שנים. למשגיח הכשרות ביקב הגיעה פנייה בנושא כשרות המוצר המדובר, ותשובתו הייתה  שאינו מכיר את המוצר כיון שלא יוצר ביקב. עד לרגע זה לא התקבלה במשרדי יקבי ירושלים תביעה בנושא ולכשתתקבל היא תיענה בהתאם”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*