ייצוגית נגד תה ויסוצקי בטענה שהחברה מייצרת ומשווקת ביודעין מוצרי תה עם חומרי הדברה

דברי המבקש, הבקשה נסמכת על תוצאות של שתי מעבדות שבדקו מוצרים שונים, על חוות דעת של מומחים בתחום ועל דוח מבקר המדינה. מויסוצקי נמסר: החברה גאה לעמוד בתקן הישראלי, האמריקאי (FDA) והאירופי (UA). החברה עומדת בתקנים הבינלאומיים המחמירים בעולם ובדרישות משרד הבריאות ולכן התביעה קנטרנית וחסרת בסיס

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 90 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד נגד תה ויסוצקי. במבוא לבקשה נאמר כי עניינה הוא בעצירת הרעלת הציבור על ידי החברה המייצרת ומשווקת ביודעין מוצרי תה עם חומרים אסורים וחומרי הדברה בחריגות של עשרות אלפי אחוזים מהתקן המחייב בישראל, בכסות של “מוצרי בריאות”.

לדברי המבקש, הבקשה נסמכת על תוצאות של שתי מעבדות שונות, שבדקו מספר מוצרים שונים מאצוות שונות, על חוות דעת של גדעון קורן, פרופ’ לטוקסיקולוגיה בעל שם עולמי, סקר, מסקנות של השופט בדימוס יעקב טירקל יו”ר הוועדה הציבורית של המיזם הלאומי למזעור נזקי השימוש ברעלים וחומרי הדברה, ד”ר לילא שיני חג’-יחיא, ד”ר לכימיה בהשכלתה, המשמשת מנהל אגף כימיה ותכשירי הדברה במשרד החקלאות, ודוח מבקר המדינה לשנת 2017 שפורסם במחצית חודש מאי.

המבקשת לילך סביטקין טוענת כי אוסף הממצאים מדיר שינה מעיני הנחשפים אליהם, בייחוד נוכח היותה של תה ויסוצקי מונופול בשוק התה בישראל. בבקשה שהוגשה באמצעות עו”ד ענר בר-אילן נטען, כי תה ויסוצקי נוהגת לקשור למוצריה כתרים רבים, ובייחוד בדבר היותם איכותיים ותורמים לבריאות, מתארת אותם דרך קבע על גבי אריזת המוצר כעשויים “מחומרים טבעיים בלבד” וכן כמוצר “100% טבעי”. אולם בפועל, לטענת התביעה, מוצריה של תה ויסוצקי מכילים חומרי הדברה בכמויות החורגות עד עשרות אלפי אחוזים מן המותר בחוק וכוללים אף חומרים רעילים אסורים לשימוש, ובהיותה של החברה בעלת נגיעה בכל שרשרת היבוא, הייצור והשיווק של מוצריה, ברור כי היא מודעת היטב לחריגות האמורות ומסתירה אותם במכוון מצרכניה.

בנוסף לסעד הכספי לפיצוי הצרכנים בגין נזקיהם הממוניים והבלתי ממוניים, מתבקש בית המשפט להורות לתה ויסוצקי להסיר מהמדפים את כל מוצריה המשווקים כנגד התקן או הוראות החוק, להורות לה להפסיק את הייצור או השיווק של מוצרים אלה, להפסיק את פרסום הכזב, ולהסיר מעטיפות מוצריה את המונחים 100% טבעי או כל תיאור המציג את המוצר כבריא.

מויסוצקי נמסר בתגובה כי החברה גאה לעמוד בתקן הישראלי, האמריקאי (FDA) והאירופי (UA). החברה עומדת בתקנים הבינלאומיים המחמירים בעולם ובדרישות משרד הבריאות ולכן התביעה קנטרנית וחסרת בסיס.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*