ייצוגית נגד שופרסל בטענה למצג מטעה של מחירי פירות וירקות

לדברי המבקשת, שופרסל מסמנת ירקות ופירות טריים הנמכרים בסניפיה, ובפרט תותים ודובדבנים של מותג הבית הפרטי שלה FRESH, במחיר לפי 100 גרם במקום סימון מחיר ל-1 קילוגרם מוצר, כפי שמקובל

תותים. צילום מסך
תותים. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 5 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד שופרסל. זאת, בטענה למצגי שווא כוזבים באשר למחירי מוצרי ירקות ופירות טריים הנמכרים בסניפיה ובפרט תותים ודובדבנים של מותג הבית הפרטי שלה: שופרסל FRESH, אשר מחירם סומן לפי 100 גרם חלף סימון מחיר ל-1 קילו מוצר. אבן הנגע, לטענת המבקשת, היא הטעיה מכוונת באשר למחירם הכולל, ומצג שווא כוזב באשר למחירם הכולל של המוצרים הצפויים להיות משולמים על ידי הצרכן בקופות המרכול לאחר שקילת המוצר. כל זאת ממניעי עושר ולא במשפט.

לדברי המבקשת, קרן לופו, בהתאם לכללי הדין ובידיעתו של כל צרכן סביר מחירם הכולל של מיני פירות וירקות טריים על סוגיהם נקבע על פי משקל המוצר בקופת המרכול ביחס למחיר המוצר עבור 1 ק”ג. עוד היא מציינת, כי אופן הצגת שלטי מחירם של מיני פירות וירקות מסומן לרוב על פי מחיר ל-1 ק”ג מוצר, אלא אם כן נקבע מראש מחיר כולל לאריזת המוצר אשר נשקל מראש על ידי היצרן.

לטענתה, מדובר בפערים גבוהים באשר למגוון רב של מצרכים, כאשר לא תתקבל על הדעת אוזלת ידה של שופרסל וחשש ממשי לכוונת זדון, עת היא כפתה על ציבור צרכניה הסתמכות על מצג מחירה הכולל של העסקה מחד גיסא, ותשלום גבוה בפועל מאידך גיסא, תוך ידיעה כי מרבית מצרכניה לא יבדקו כלל את חשבונית הקנייה לאחר התשלום, מתוך מתן אמון עיוור להתנהלותה.

בבקשה נטען, כי ניכר שכוונת מכוון הניעה את שופרסל בפועלה, שכן היא מנהיגה מדיניות של שיטת הצגת מחיר פסולה באשר למיני פירות עונתיים, אשר מחירם עבור 1 ק”ג הוא יקר ביותר בהשוואה לתוצרת חקלאית רב-עונתית, ועל כן היא מצניעה במכוון את מחיר המוצר עבור 1 ק”ג. חלף כך מציגה שופרסל לציבור שלט מטעה וכוזב, במסגרתו מסומן מחירה של התוצרת החקלאית לפי 100 גרם מוצר, מתוך הנחה כי חלק מציבור הצרכנים לא ישים ליבו למחיר המופקע בעד המוצר, ועקב כך ימנע כליל מרכישת הטובין.

תגובת שופרסל לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*