ייצוגית נגד רשת המזון אושר עד ואחרים על שיווק תמר לח ללא תווית סימון מוצרים כשהוא לא ראוי למאכל

להערכת המבקשת, כמיליון לקוחות של אושר עד רכשו במהלך השנתיים האחרונות את מארזי התמרים, והסכום בו יש לחייב את הנתבעות בגין שיווק המוצר בניגוד לחוק סימון מוצרים ושיווק מוצר שאינו ראוי למאכל או להפצה בכלל, מסתכם ב-12 מיליון שקל

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 12 מיליון שקלם הוגשה נגד חברות מרב מזון כל, המוכרת כרשת שיווק המזון בשם אושר עד, וחברת אראל תוצרת חקלאית המספקת לאושר עד מוצרים קפואים תחת השם: Green Fresh. התובעים טוענים כי המוצר – תמר לח של חברת גרין פרש – הוא מוצר פגום, כי הוא נמכר ללא תווית סימון מוצרים (תאריך ייצור/אריזה, תאריך תפוגה ועוד…) ובשל העובדה שהמוצר נמכר בשנתיים האחרונות כמוצר מקולקל ובלתי ראוי לשימוש, בשל תנאי אחסון לא מתאימים.

עניינה של הבקשה לטענת המבקשת, מיה גד מסטיי, הוא בציבור לקוחות אושר עד, שרכשו את המוצר תמר לח של חברת גרין פרש, ועל גבי האריזה לא סומן תאריך ייצור או תפוגה, לא סומנו פרטי היצרן ו/או היבואן ודרך התקשרות עמם, וכי המוצר הונח במדפים ובדוכני הירקות של אושר עד ללא כל קירור כנדרש, זאת על אף שעל גבי האריזה רשום במפורש ש”יש לשמור אריזה זו במקפיא”.

המבקשת מציינת, כי היא ובני ביתה צורכים מוצרים נוספים תחת המותג גרין פרש וכי המוצרים הללו, כגון פירות חתוכים קפואים, משווקים באריזות שעל גביהן סומנו תאריכי ייצור ותפוגה והם נשמרים במקפיא, וכי היא לא נתקלה בעת צריכתם בבעיות בהן נתקלה עת רכשה ערב חג ראש השנה את המוצר תמר לח מחנות אושר עד ביישוב בת הדר.

לטענתה, באמצעות עו”ד רון לוינטל, אריזות המוצר שנרכשו על ידה היו מקולקלות ובלתי ניתנות לאכילה, הדיפו ריח עז של מוצר מקולקל והתמרים שבתוכן תססו פשוטו כמשמעו, וכך נשארו היא ובני משפחתה בחג ללא תמרים לאכילה ולברכות החג.

להערכת המבקשת, כמיליון לקוחות של אושר עד רכשו במהלך השנתיים האחרונות את מארזי התמרים, והסכום בו יש לחייב את הנתבעות בגין שיווק המוצר בניגוד לחוק סימון מוצרים ושיווק מוצר שאינו ראוי למאכל או להפצה בכלל, מסתכם ב-12 מיליון שקל.

תגובת הנתבעות לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*