ייצוגית נגד רשתות השיווק שופרסל, יינות ביתן, ויקטורי וחצי חינם בטענה שהן מחייבות על משקל אריזות הפלסטיק של פירות וירקות

לטענת התובעים, נראה שהמשיבות מודעות לפסול שבנוהגן זה, שכן קיימים מוצרי מזון שבעת שקילתם הן מפחיתות את משקל אריזת הפלסטיק

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד רשתות השיווק: שופרסל, יינות ביתן, ויקטורי וחצי חינם. זאת, בטענה לנוהגן לכלול במשקל הפירות והירקות גם את משקל אריזות הפלסטיק בהן הם ארוזים. נאמר בבקשה, כי כך משלם הלקוח עבור אריזות הפלסטיק – את משקלה כפול המחיר לק”ג עבור כל פרי / ירק, כאילו לא מדובר באריזה העשויה פלסטיק זול וכאילו האריזה עשויה מהפרי או הירק עצמו המונח בה.

[hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]לדברי המבקשים: אליהו עטר, גלעד חן ולירן מילר, חלק ניכר מהפירות וחלק קטן מהירקות אותם מוכרות המשיבות לפי משקל מוצגים ונמכרים גם באריזות פלסטיק שקופות פתוחות, ורבים מלקוחותיהן רוכשים את הפירות והירקות כשהם מונחים באריזות הפלסטיק ולא בשקיות בדרך כלל. ואולם כאשר שוקלים עובדי המשיבות את הפירות והירקות שהצרכן רוכש, הם אינם מפחיתים את משקל אריזת הפלסטיק מהמשקל הסופי המחושב לתשלום. כך יוצא שהצרכן משלם עבור אריזת הפלסטיק ואת משקלה כפול המחיר לק”ג עבור כל פרי או ירק.

בבקשה נאמר כי כאשר בתוך אריזת הפלסטיק מונחות עגבניות שרי או תפוחי עץ משלם הלקוח עבור אריזות הפלסטיק כאילו הן עשויות מעגבניות שרי או תפוחי עץ וכן הלאה. לדברי המבקשים ניתן היה לסבור בשגגה כי משקלן של אריזות הפלסטיק הוא אפסי, ברם משקל כל אחת מאריזות הפלסטיק הוא כ-22 גרם כלומר כ-2.2% מכל ק”ג של פירות הנמכרים באריזת פלסטיק. פעמים רבות, מציינים המבקשים, מונחים הפירות בשתי אריזות פלסטיק ולא אחת והצרכן, שאינו יודע שהוא משלם עליהן, נוטל אותן עמו מבלי משים.

בבקשה שהוגשה באמצעות עו”ד רם גורודיסקי נאמר, כי נראה שהמשיבות מודעות לפסול שבנוהגן זה, שכן קיימים מוצרי מזון שבעת שקילתם הן מפחיתות את משקל אריזת הפלסטיק. לדברי המבקשים, אין גם כל מניעה טכנית או טכנולוגית להפריד את משקל אריזת הפלסטיק, שכן כך נוהגות המשיבות כאשר הן מוכרות גבינות, נקניקים, סלטים ומזון אחר בתפזורת – הן מפחיתות מהמשקל הכולל את משקל קופסת הפלסטיק בה הם נארזים.

לטענת המבקשים, המשיבות התעשרו ומתעשרות על חשבונם של הצרכנים כאשר הן גובות תשלום עבור מוצר שהצרכן לא דרש וזאת מבלי ליידעו, ובכך סיפקו לצרכן פירות וירקות במשקל נמוך מזה שהוא ביקש, וגביית יתר זו עשויה להגיע לכדי אלפי שקלים ביום, ולפיכך הן חייבות לפצות את ציבור הצרכנים בסכום נזקיהם, סכום מצרפי מוערך של 22.5 מיליון שקל.

בשופרסל בחרו לא להגיב. מיינות ביתן נמסר: “התביעה טרם התקבלה אצלנו”. מויקטורי וחצי חינם לא התקבלה תגובה עד כה. [hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

 

 

 

 

1 Trackback / Pingback

  1. ייצוגית נוספת בנושא שקילת מוצרי מזון כולל אריזה נגד רמי לוי ויינות ביתן — E-food

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*