ייצוגית נגד מרכול הדרך, טיב טעם ומעדני מזרע: שיווקו מוצרים ללא סימון משקל בערכי נטו

לטענת המבקש, אי סימון המוצרים או אי סימון בערכי נטו או אי סימון נכון של המשקל העצמי של האריזה מטעה את ציבור הצרכנים לחשוב ששילמו במיטב כספם עבור המוצר שביקשו לרכוש, כאשר בפועל חלק לא מבוטל מהתשלום הוא תמורת האריזה. מרכול הדרך: אנחנו חנות קטנה שמוכרת מגוון מוצרים ארוזים מיצרנים רבים. אנחנו לא שוקלים ולא יכולים לשקול כל מוצר ומוצר, אלא מציגים את המשקל כפי שרשמה אותו היצרנית

סניף טיב טעם, צלם: אלעד גוטמן
סניף טיב טעם, צילום: אלעד גוטמן

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 46.2 מיליוני שקלים הוגשה כנגד רשתות המזון מרכול הדרך, טיב טעם ומעדני מזרע, בטענה לפיה שיווקו מוצרי מזון בלי שסימנו את משקל המוצר בערכי נטו.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר כי הוראות הדין קובעות חובה לסימון מוצרי מזון ובהתאם על המשיבות מוטלת החובה לסמן את משקל מוצרי המזון בערכי נטו, על מנת שלא להטעות את הצרכנים לגבי משקל המוצר.

לטענת המבקש אלי בלי אי סימון המוצרים ו/או אי סימון בערכי נטו ו/או אי סימון נכון של המשקל העצמי של האריזה מטעה את ציבור הצרכנים לחשוב ששילמו במיטב כספם עבור המוצר שביקשו לרכוש. זאת, כאשר בפועל חלק לא מבוטל מהסך ששילמו שולם על ידם תמורת האריזה.

לטענת המבקש התנהלות המשיבות השפיעה על התחרות החופשית בשוק באופן לא הוגן מאחר שהיה באפשרותן של חברות מרכול הדרך וטיב טעם להציע את מרכולתן במחירים הנמוכים ממתחריהן, תוך ששמרו על שיעור רווחיות זהה, או להציע מחיר זהה למחירי מתחריהן, תוך שהפיקו שיעור רווחיות גבוה יותר והכול על חשבונם של ציבור לקוחותיהן ובאופן המהווה התעשרות שלא כדין.

בנוגע ליצרנית מעדני הבשר והנקניקים מעדני מזרע, הרי שזו יצרה לעצמה יתרון מול מתחרותיה שהקפידו לקיים את הוראות הדין ותוך שזכתה בנתח השוק של קמעונאיות שהיו מעוניינות להטעות את ציבור לקוחותיהן דוגמת מרכול הדרך וטיב טעם. בבקשה נאמר, כי גביית עשרות מיליוני שקלים עבור אריזת המוצר או הגדלת הפעילות על חשבונן של מתחרות המקיימות את הוראות הדין מהווה התעשרות שלא כדין, הכול על חשבון הצרכנים הפוטנציאליים שהוטעו.

לדברי המבקש, באמצעות עוה”ד בן חי קוזנצקי, עידן סלע, ואמיר בירמן, הוא רכש מוצרים של הנתבעות שלא סומנו כדין או שלא סומנו על גביהם תכולת המוצרים בערכי נטו ובגין כל אריזת מזון הוא שילם במוצע 1.58 שקל.

תגובת מרכול הדרך: מרכול הדרך היא חנות קטנה ברמת ישי, המוכרת מגוון מוצרים ארוזים מיצרנים רבים. אנחנו לא שוקלים ולא יכולים לשקול כל מוצר ומוצר, אלא מציגים את המשקל כפי שרשמה אותו היצרנית.

תגובת טיב טעם ומעדני מזרע לא התקבלה עד כה.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*