ייצוגית נגד חברה המפעילה אוטומטים על גביית עמלה שלא כדין בתשלום בכרטיסי אשראי

לדברי המבקש, כאשר הלקוח בוחר לשלם בכרטיס אשראי, הוא מחויב בנוסף למחיר הנקוב על גבי המוצר בעמלה נוספת בגובה של 1-1.5 שקלים

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת מ.א אוטומטים מבת ים, המפעילה ברחבי הארץ מכונות ממכר אוטומטיות למוצרים שונים ביניהם שתייה קלה, מוצרי מזון וחטיפים, המוצבות במגוון אתרים כמו תחנות רכבת, בתי חולים, אוניברסיטאות, חברות מסחריות, בתי ספר, תחנות דלק ועוד.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז נאמר, כי מחיר המוצר נקוב על גבי מיקומו במכונה והצרכן רואה את מגוון המוצרים הקיים במכונה, רואה את מחירם המצוין ליד כל מוצר, בוחר את המוצר בו הוא מעוניין, משלם בעבורו ואז המכונה מספקת לו את המוצר באמצעות פתח הנמצא בה והמיועד לכך.

אחת מאופציות התשלום, נאמר בבקשה ,שהוגשה באמצעות עוה”ד דן אשכנזי, אלון שגיא ומשה און, הינה באמצעות כרטיס אשראי. אולם כאשר הלקוח בוחר לשלם בכרטיס אשראי, הוא מחויב בנוסף למחיר הנקוב על גבי המוצר בעמלה נוספת בגובה של 1-1.5 שקלים, עמלה הנגבית שלא כדין.

המבקש עומרי גרופר, הנוסע באופן תדיר ברכבת, מציין כי לאחרונה הבחין כי המשיבה מוסיפה שילוט עם הסבר על כך במכונות רבות בהן לא היה קיים שילוט כלל. לדבריו, עובדה זו מעידה על כך שטרם הצבת השילוט החדש המצב היה חמור הרבה יותר. המבקש סבור, כי אין בשילוט האמור כדי לעמוד בדרישות החוק.

המבקש מבקש ליצג את כלל לקוחות המשיבה אשר רכשו מוצרים ממכונות הממכר האוטומטיות שלה, שילמו באמצעות כרטיסי אשראי ונגבתה מהם עמלה בנוסף למחירו הנקוב של המוצר. בנוסף לסעד הכספי המצרפי, המוערך בסכום של יותר מ-2.5 מיליון שקל, מתבקש בית המשפט להורות למשיבה לחדול מגביית העמלה בעסקאות המבוצעות באמצעות כרטיסי אשראי, ולחייב את הלקוחות במחיר המוצג של המוצר בלבד.

תגובת החברה לא התקבלה עד עתה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*