יזמות קולינרית תובעת את רשת מלונות פתאל בטענה להפרת הסכם להפעלת מסעדה במלון NYX

כתוצאה מההפרות של ההסכם והלחץ הכלכלי האדיר שנוצר על התובעת, לטענתה, כי לא שולמה לה התמורה המגיעה לה בסכומים של מאות אלפי שקלים, נאלצה התובעת לצאת מהמסעדה לאחר שמונה חודשים בלבד במקום חמש שנים על פי ההסכם

המסעדה במלון ניקס, צילום: מתוך אתר המלון
המסעדה במלון ניקס, צילום: מתוך אתר המלון

חברת חברים יזמות קולינרית הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 3.2 מיליון שקל נגד חברת מלונות פתאל הבעלים והמפעילה של מלון NYX (ניקס) הממוקם בבניין מסחרי בדרך מנחם בגין בתל אביב. זאת, בטענה להפרות יסודיות מצדה של ההסכם בין הצדדים, מכוחו הפעילה התובעת מסעדה במלון.

בתביעה נאמר, כי בתחילת שנת 2016 פנה בעליה של הנתבעת, דוד פתאל, אל חיים טיבי, יצחק המל ודני פרץ, מסעדנים ותיקים, בהצעה לחבור יחד בהסכם מול מלונות פתאל, על מנת לפתוח במלון מסעדת יוקרה שתיתן שירותי הסעדה לאורחי המלון וללקוחות חיצוניים.

בין הצדדים נחתם בחודש אפריל אשתקד הסכם התקשרות בין מלונות פתאל לבין התובעת, שהוקמה על ידי פרץ, טיבי, והמל לצורך ההסכם למשך תקופה בת חמש שנים, עם אופציה להארכת ההתקשרות לתקופה של חמש שנים נוספות.

לטענת התובעת, התחוור לה במהרה לדאבונה, כי המרחק בין התחייבויות המלון בהסכם לבין ביצוען בפועל היה רחוק מרחק מזרח ממערב, וכי כבר במהלך החודשים הראשונים להסכם הפר המלון באופן חוזר ונשנה את התחייבויותיו כלפי התובעת. בכלל זאת, מנע ממנה במכוון ובזדון תשלומים שהגיעו לה על מנת שתסכים לדרישותיו, שחרגו מההסכמות בין הצדדים, ובפרט הפחתות מחיר – דבר שהקשה באופן דרמטי על התנהלות התובעת בפועל וניהול המסעדה וגרם לה לנזקים רבים.

בתביעה נטען, כי הנתבעת נהגה בחוסר תום לב קיצוני, החל מתחילת ההסכם, הפרה ברגל גסה ובאופן שיטתי את הסכם ההתקשרות והפעילה על התובעת לחץ פסול, כדי שתיעתר לדרישותיה להפחתת התמורה שסוכמה בין הצדדים בגין שירותי התובעת. בסופו של יום, נאמר בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה”ד צבי גלמן ודפנה אזולאי-רגב, כתוצאה מההפרות של ההסכם והלחץ הכלכלי האדיר שנוצר על התובעת עקב הימנעותה מלשלם לה את התמורה המגיעה לה מכוח ההסכם בסכומים של מאות אלפי שקלים, נאלצה התובעת לסיים את ההסכם ולצאת מהמסעדה לאחר שמונה חודשים בלבד, והכול לאחר שהשקיעה מיליוני שקלים בהקמתה ובתפעולה, תוך שנגרמו לה הפסדים כלכליים ותדמיתיים עצומים בעקבות כך.

תגובת רשת פתאל: “קיבלנו את כתב התביעה. אנו לומדים אותו ונגיב בהתאם”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*