יורו סטנדרט תובעת את יקב עמק האלה בטענה שהוצג לה מצג שווא לקראת החתימה על הסכם לשיווק יין

בתביעה נטען כי הנתבעים הסתירו מהתובעת כי בידי המשווק הקודם של מוצרי היקב נותר מלאי עצום של מוצרי היקב, מלאי שנמכר על ידי המשווק הקודם לסיטונאים וחנויות במחירים נמוכים ממחירי עלות בעבורה, ושפגעו בהסכם הבלעדיות וביכולתה לעמוד ביעדי המכירות ולהרוויח ממוצרי היקב

חברת יורו סטנדרט יבואנית, משווקת ומפיצה של מותגי אלכוהול לרבות עשרות סוגי יינות, הגישה לבית משפט השלום בתל אביב תביעה כנגד חברת יקב עמק האלה (עדולם) אשר תחת ניהולה ואחזקתה נמצא יקב עמק האלה.

בתביעה נאמר כי בראשית חודש אפריל 2017 נחתם הסכם התקשרות בין התובעת לבין יקב עמק האלה לשיווק מוצרי היקב באמצעות התובעת. לדברי התובעת היא הסכימה לקבל על עצמה לשווק את מוצרי היקב בהסתמך על מצגי שווא מטעים שהוצגו בפניה בדבר התקשרות ארוכת שנים.

לטענת התובעת, הנתבעים ניהלו עמה משא ומתן בחוסר תום לב ובדרך בלתי מקובלת, אגב הטעייתה ותוך הצגת מצגי שווא בפניה ביודעין. לדבריה במהלך מאמציה לשווק את מוצרי היקב התברר לה כי לקוחותיה מצליחים לרכוש את מוצרי היקב במחירים הנמוכים מאלו בהם היא משווקת את מוצרי היקב למרות הסכם הבלעדיות. בהמשך גילתה במות עמוסות במוצרי היקב בסניפי רשת טיב טעם (אחד מלקוחותיה הגדולים) במחירים זולים ביותר.

בתביעה נטען כי הנתבעים הסתירו מהתובעת כי בידי המשווק הקודם של מוצרי היקב (חברת ישרקו) נותר מלאי עצום של מוצרי היקב, מלאי שנמכר על ידי המשווק הקודם לסיטונאים וחנויות במחירים נמוכים ממחירי עלות בעבורה, ושפגעו בהסכם הבלעדיות, וביכולתה לעמוד ביעדי המכירות ולהרוויח ממוצרי היקב.

בתביעה נטען כי הנתבעת חדלה מלעמוד בהתחייבויותיה לספק בקבוקים לתובעת בהתאם למבצעים השונים מצד אחד ולעמוד בתשלום חובותיה כלפיה בגין הוצאות ותשלומים מאושרים מצד אחר.

לדברי התובעת, על אף הצהרות והתחייבויות הנתבעים להתקשרות ארוכת שנים, בחרו הנתבעים להודיע לה על הפסקת ההתקשרות החל מחודש ינואר שנה זו, ככל שהיא לא תתחייב לרכישת בקבוקים בסך 5.2 מיליון שקל.

התובעת מבקשת מבית המשפט לחייב את הנתבעים לספק לה תוך מועד קצוב שיקבע על ידי בית המשפט 14,782 בקבוקים להם היא זכאית ללא חיוב, ולחלופין לשלם לה את שוויים בסך 300 אלף שקלים. בנוסף לחייב את הנתבעים לשלם לה 113 אלף שקל בגין הוצאות ותשלומים מאושרים, וכן לשלם לה 500 אלף שקל בגין נזקים והפסדים שנגרמו לה בגין הפרת התחייבויותיהם והבטחותיהם של הנתבעים כלפיה, אגב הטעייתה להאמין כי ההתקשרות ביניהם היא לשנים ארוכות.

תגובת הנתבעת לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*