טמפו תובעת חברה לשיווק משקאות קלים בטענה שאינה מסמנת כדין מכלי משקה XL ופחיות הייניקן

לטענת טמפו, הנתבעים חושפים את הציבור לסכנה אמתית של ממש לבריאותו, בכך שהם מונעים מן הציבור מידע חיוני על המשקאות ומכירת מכלי המשקה ללא סימונם על פי דין פוגמת באיכות המשויכת לתוכנם, ופוגעת בסופו של דבר במוניטין מותג המשקה. מסנטה קטרינה נמסר, כי התביעה שקרית וכי כל המשקאות מסומנים

משקה אנרגיה XL
משקה אנרגיה XL

חברת טמפו משקאות הגישה תביעה נגד חברת סנטה קטרינה העוסקת בממכר מזון ומשקאות קלים ובעליה, בטענה לפיה הם חושפים את הציבור לסכנה אמתית של ממש לבריאותו, בכך שהם מונעים מן הציבור מידע חיוני על ידי מכירת מכלי משקה אנרגיה XL ופחיות הייניקן שאינם מסומנים כדין.

טמפו היא משנת 2009 היבואנית היצרנית הרשמית של המשקה הייניקן בישראל והנציגה הרשמית של בעלת המותג והיצרנית הבינלאומית של המשקה XL. לדבריה, אי סימון מכלי המשקה במידע הנדרש על פי דין עלול להוביל לפגיעה חמורה בבריאות הציבור, המתבטאת בדרך של תופעות לוואי חמורות לאדם הרגיש לרכיב מסוים במשקה, עד כדי גרימת פגיעה של ממש בחיי אדם.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת נטען, כי הנתבעים מייבאים או משווקים או מפיצים או מוכרים את המשקאות XL ו-הייניקן מבלי לסמן על מכליהן את המרכיבים מהם מיוצרים המשקאות, שמו של היבואן ודרכי ההתקשרות עמו, זהות הגורם המספק את האחריות למשקה, כי המשקה מכיל כמות גדולה של קפאין, כי המיכל חייב בפקדון, כי המשקה עומד בתקן, וכי המשקה אינו כשר.

לטענת טמפו, מכירת מכלי המשקה ללא סימונם על פי דין פוגמת באיכות המשויכת לתוכנם, מלמדת על היעדר עקביות באיכות המשקה, ופוגעת בסופו של דבר במוניטין מותג המשקה. פגיעה שיש לה השפעה ישירה על מכירת המשקאות, על הכנסותיה של טמפו ועל השקעותיה של טמפו בייצורם וקידומם כמוצרים איכותיים בישראל, ואף חושפת את טמפו להליכים משפטיים. לטענת טמפו, הנתבעים גרמו לכך שהמשאבים הרבים שהשקיעה בקידום, פיתוח, ושיווק מרכולתה ירדו לטמיון, וכן לבזבוז משאביה בכך שנאלצה להשקיע על מנת להתמודד עם מעשיהם המשוללים כל יסוד שבדין.

טמפו מבקשת להפסיק את הפגיעה בציבור ולצמצם את נזקיה. זאת, על ידי הצהרה לפיה מעשיהם ומחדליהם של הנתבעים באי סימון מכלי המשקאות XL והייניקן הם בניגוד להוראות הדין. ובנוסף – מתן צו מניעה זמני האוסר על הנתבעים מלשווק משקה אנרגיה XL ופחיות הייניקן מבלי שסומן על מכלי המשקה כל המידע הנדרש על פי דין, ובין היתר בהתאם להוראות החוקים, התקנות, הצווים והתקנים.

טמפו מבקשת עוד מבית המשפט להתיר לה לפצל את סעדיה, כך שיתאפשר לה להגיש תביעה כספית כנגד הנתבעים על מלוא הנזקים שנגרמו וייגרמו לה כפועל יוצא ממעשיהם ומחדליהם.

מסנטה קטרינה נמסר, כי התביעה שקרית: “אנחנו מדביקים הכל, הכל מסומן ויש הוכחות”.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*