טמפו משיקה את הסינגל מאלטים של סקוטלנד בשוק אלנבי רוטשילד

הפורטפוליו כולל שמונה מוצרים חדשים וביניהם: שלוש משפחות חדשות של מותגי סינגל מאלט המגיעים ממזקקות בוטיק בסקוטלנד – אברלור, סקאפה ולונגמורן, ושלושה מוצרי נאדורה חדשים ממותג הסינגל מאלט גלנליווט. שוק אלנבי-רוטשילד מציע חווית קולינרית לצד טעימות וויסקי

סקאפה סקירן

חודש הסינגל מאלט וויסקי בשוק אלנבי-רוטשילד מציע הזדמנות לחוות את טעמי הוויסקי הייחודיים מסקוטלנד לצד מנות הדגל של השוק. טמפו מציגה במסגרת זאת את “הסינגל מאלטים של סקוטלנד” מארבע משפחות: גלנליווט, אברלור, סקאפה ולונגמורן. הפורטפוליו כולל שמונה מוצרים חדשים וביניהם: שלוש משפחות של מותגי סינגל מאלט. המותגים מגיעים ממזקקות בוטיק בסקוטלנד – אברלור, סקאפה ולונגמורן, עם שלושה מוצרי נאדורה חדשים ממותג הסינגל מאלט המוביל גלנליווט.

בשוק ניתן לרכוש כרטיסים לסיור קולינרי חווייתי לצד טעימות וויסקי ממגוון מוצרי הסינגל מאלט החדשים. הסיורים מציעים חוויית וויסקי קולינרית עם ארוחת חמש מנות עשירה בטעמים. הסיורים יהיו פתוחים לקהל הרחב במשך חודש, החל מה-10 ביולי, בעלות של 115 שקל.

הסיור מתחיל במתאבן ברוסקטת גבינות לצד אברלור 12, מתובל מתוק ועשיר. משם ממשיכים למנה ראשונה שהינה סיגר דג המוגש לצד סקאפה סקירן, מתוק, קטיפתי ובעל מליחות מעודנת. מגיעים למנה העיקרית – שיפודי יקיטורי וקולורבי צלוי שתלווה במנת גלנליווט נאדורה פיטד שיעניק ארומות של תפוחים אדומים, קליפת תפוז ועישון ארומטי.

גלנליווט נאדורה אולורוסו

בגזרת הקינוחים יוגש מאפה אגסים מתוק לצד אברלור אבונה שישלים את החווית הקינוח עם ארומות תפוז, דובדבנים שחורים ושוקולד כהה. ולסיומת, גולת הכותרת, גלידת וניל שמנת ייחודית וגלנליווט פאונדרס רזרב שיעשיר את הגלידה המשובחת בניחוחות עדינים של פירות הדר בדגש על תפוז מתוק.

סקוטלנד ידועה כבית הייצור בעל תו התקן לאיכות של הסינגל מאלטים. עם נוף אידיאלי ומרוחק, מהגבעות של ספייסייד המייצרת וויסקי פרחוני ועשיר ועד הוויסקי החזק והמעושן של איילה באיים – מגוון רחב של טעמים אשר יתאימו לכל חך.

גלנליווט

גלנליווט נאדורה – משפחת נאדורה: מקור השם נאדורה הוא בגאלית ופירושו – הטבעי. נאדורה מיוצר בהשראת הוויסקי המסורתי של המאה ה-19. כל המגוון של נאדורה מיושן באצוות קטנות ולא מסוננות, דבר המעניק עוצמות בלתי מתפשרות. חוזק החבית מבטיח ארומות ותווי טעם עזים וכמובן אחוז אלכוהולי גבוה במיוחד. חוסר הסינון הקר שומר על השמנים הארומטיים הטבעיים של החבית ומבטיח עזות ונחישות. תהליכים אלו מעניקים לנאדורה גוף מלא וטעמים עשירים, מה שהופך אותו לאחד הסינגל מאלטים המוערכים ביותר.

  • גלנליווט נאדורה פירסט פיל – מחיר מומלץ לצרכן: 275 שקל ל-700 מ”ל.
  • גלנליווט נאדורה אולורוסו – מחיר מומלץ לצרכן: 275 שקל ל-700 מ”ל.
  • גלנליווט נאדורה פיטד – מחיר מומלץ לצרכן: 275 שקל ל-700 מ”ל.
אברלור 12 שנה

אברלור – ספייסייד 

מזקקת אברלור נוסדה בשנת 1826 לצדו של נהר הספיי המרהיב, על ידי ג’יימס גורדון ופיטר וייר. מאז שמו של הוויסקי הנהדר שלהם שהולך לפניו, נצור בלבבותיהם של אוהבי המאלט. פירוש המילה אברלור בגאלית הוא – הנהר הזורם.

  • אברלור 12 שנה – מחיר מומלץ לצרכן: 199 שקל ל-700 מ”ל.
  • אברלור 16 שנה – מחיר מומלץ לצרכן: 325 שקל ל-700 מ”ל.
  • אברלור אבונה – מחיר מומלץ לצרכן: 365 שקל ל-700 מ”ל.

סקאפה – המזקקה הצפונית ביותר בסקוטלנד

מזקקת סקאפה, הממוקמת באיי אורקניי (Orkney), נוסדה בשנת 1885 על גדות הנהר שבשמו היא מתהדרת. המזקקה, מפיקה וויסקי סינגל מאלט סקוטי המבוסס, בין היתר, על מים צלולים הנובעים ממעיין טבעי, שימוש במאלט נטול כבול והבשלה בחביות ברבן ממילוי ראשון, המאוכסנות קרוב לים. התהליך מעניק לוויסקי מעט מטעמי הים המלוחים.

  • סקאפה סקירן – מחיר מומלץ לצרכן: 240 שקל ל-700 מ”ל.
  • סקאפה גלנסה – מחיר מומלץ לצרכן: 260 שקל ל-700 מ”ל.

לונגמורן – “הגביע הקדוש של הסינגל מאלטים”

ג’ון דאף הקים את המזקקה בשנת 1894 לאחר קריירה ארוכה בתעשיית הוויסקי, כשהשאיפה שלו הייתה לייצר את הוויסקי הטוב ביותר. המזקקה הוקמה על קרקע פורייה ונוף עוצר נשימה הידוע בכינויו Laich Of Moray באיזור ספייסייד. הסינגל מאלט המיוצר במזקקת לונגמורן באופן מיידי זוהה כבלתי מתפשר ויוצא דופן באיכותו ומוערך מאוד עד ימינו בקרב מומחי וויסקי ומזקקים.

  • לונגמורן דיסטילר צ’ויס – מחיר מומלץ לצרכן: 325 שקל ל-700 מ”ל.
  • לונגמורן 16 שנה – מחיר מומלץ לצרכן: 850 שקל ל-700 מ”ל.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*