טיב טעם מערערת על החלטת בית המשפט לסגור סניף שלה ברמת החייל

לטענת טיב טעם, רישיון העסק הוא בהישג יד שכן ניתן יהיה בפרק זמן קצר לחדש אישורים שכבר ניתנו לאחר שיקוימו ביקורות דחופות מצד הרשות. החברה מציינת כי משמעות החלטתו של בית המשפט היא סגירה מיידית של עסק גדול המשרת אוכלוסיה גדולה ומעסיק עשרות עובדים

סניף טיב טעם, צלם: אלעד גוטמן
סניף טיב טעם, צילום: אלעד גוטמן

חברת טיב טעם רשתות הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב ערעור על החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים לפיה דחה את בקשתה לדחיית מועד כניסתו לתוקף של צו הסגירה של סניף רמת החיל שלה, המצוי ברחוב דבורה הנביאה 122 בתל אביב. טיב טעם הגישה עוד בקשה דחופה לעיכוב ביצוע צו הסגירה עד להכרעה בערעורה.

בערעור נאמר כי בחודש ינואר 2017 הוגש כתב אישום כנגד טיב טעם בגין ניהול סניף רמת החייל ללא רישיון משך כ-3 שנים. בחודש דצמבר אשתקד ניתן גזר דין בתיק במסגרתו הושת קנס כספי בסך 20 אלף שקל על טיב טעם וניתן צו סגירה דחוי שהוארך עד למחצית חודש אוקטובר שנה זו.

במועד האמור ביקשה טיב טעם ארכה נוספת להפעלת הסניף רמת החייל בנימוק כי מבחינה מהותית מצויים ברשותה האישורים הנדרשים לרישיון עסק, אך מבחינה פרוצדורלית היא נדרשת לאשר אותם מחדש. ואולם לפני חמישה שבועות נדחתה הבקשה על ידי בית המשפט לעניינים מקומיים בנימוק לפיו הסניף פועל שלא כדין מזה זמן רב, ונראה כי רישיון העסק אינו בהישג היד של טיב טעם, ועל כן אין מקום במכלול השיקולים לדחות פעם נוספת את כניסתו לתוקף של צו הסגירה.

בערעורה על ההחלטה טוענת טיב טעם, כי עצם קיומו של רישיון עסק בעבר לתקופה משמעותית מעיד באופן בולט על כך שמבחינה מהותית המקום מתאים וראוי להפעלה. לדברי טיב טעם, היה צריך לתת משקל רב לעובדה לפיה היא לא ישבה בחיבוק ידיים, ופעלה באופן רצוף ועקבי להשגת האישורים הנדרשים לחידוש רישיון העסק.

עוד נטען בערעור, כי עצם העובדה לפיה קיבלה טיב טעם מהעירייה היתר זמני עדכני לאחרונה (בחודש ספטמבר) מעיד כאלף עדים כי העסק הגיע לרמה של כשירות ולא בכדי ניתן לו היתר זמני.

לדברי טיב טעם, בית המשפט לעניינים מקומיים טעה בקביעתו לפיה רישיון העסק אינו בהישג יד, ובכך שלא לקח בחשבון את קיומם של כל האישורים הנדרשים, ובהתעלמו מכך שהצפי לקבלת רישיון העסק אינו לתקופה כה ארוכה. לטענת טיב טעם, רישיון העסק הוא בהישג יד שכן ניתן יהיה בפרק זמן קצר לחדש אישורים שכבר ניתנו לאחר שיקוימו ביקורות דחופות מצד הרשות. טיב טעם מציינת כי משמעות החלטתו של בית המשפט לעניינים מקומיים היא סגירה מיידית של עסק גדול המשרת אוכלוסיה של אלפי צרכנים ומעסיק עשרות עובדים.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*