חברת מלכות הבשר והעוף מבקשת צו להקפאת ההליכים עקב הוצאות מימון כבדות למפעלה באשקלון

בבקשה נאמר, כי מפעלה של החברה לייצור ועיבוד בשר פעיל ויצרני החל מחודש אוגוסט 2015, אך בשל הממון הרב שניטל לצורך הקמתו ורכישת הציוד החדיש ויקר הערך נושאת החברה בהוצאות כבדות שאין די ברווח התפעולי השוטף כדי לכסותן

בית המשפט המחוזי ב''ש, צילום: גוגל
בית המשפט המחוזי ב''ש, צילום: גוגל

חברת מלכות הבשר והעוף, שנוסדה לפני כ-3 שנים שהקימה מפעל חדיש לייצור ועיבוד בשר באשקלון, פנתה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בבקשה דחופה למתן צו הקפאת הליכים ולגיבוש הצעת הסדר נושים. בבקשה נאמר, כי מפעלה של החברה פעיל ויצרני החל מחודש אוגוסט 2015 ואולם בשל הממון הרב שניטל לצורך הקמתו ורכישת הציוד החדיש ויקר הערך נושאת החברה בהוצאות מימון כבדות, אשר אין די ברווח התפעולי השוטף כדי לכסותן.

יתירה מכך, לנוכח הוצאות המימון הכבדות לא מצוי בידי החברה ההון החוזר הנדרש לרכישת חומרי גלם בהיקף שיאפשר למפעל לעבוד בתפוקה מרבית. בבקשה נטען, כי בשל ההשקעות הכבדות שבוצעו בהקמת מפעל החברה, הוצאות המימון הכבדות, העדר ההון החוזר הנדרש לייצור בתפוקה מרבית, וכשלים ניהוליים, נקלעה החברה למשבר תזרימי חמור המאיים על המשך פעילותה השוטפת ועל עמידתה בהתחייבויותיה השוטפות. נכון להיום נאמר, בבקשה, אין בידי החברה לקיים את התחייבויותיה לספקים ושיקים שנמסרו להם בוטלו על ידה.

לטענת החברה, שבעליה ומנהליה הם שי אוליאל וזוהר עזורי, משבר זה אינו מאפשר לה להמשיך בפעילותה ועלול לגרום לנושים שלה לנקוט בהליכים משפטיים ואחרים, אשר יסתמו את הגולל על פעילותה העסקית ועל יכולתה לפרוע את חובותיה. כמו כן הדבר ימנע כל פתרון אפשרי לנושים. לפיכך, ללא מתן אפשרות לחברה לייצב את מצב עסקיה, כל עמלה ומאמציה ירדו לטמיון וממילא מרבית חובותיה לא ייפרעו.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו”ד איל רייף, נאמר כי חובותיה של החברה נאמדים בכ-19 מיליון שקל ובנוסף לחברה חוב של כ-2.5 מיליון שקל לבעלי המניות בגין הלוואות בעלים. עוד נאמר בבקשה, כי הפעלת החברה בתקופת הקפאת ההליכים והסדר הנושים באמצעות הנאמן תתאפשר לאור התחייבות של חברה אחות של אחד מהנושים הגדולים בחברה, חברת הל יסכה, שהינו אחד מהספקים הוותיקים והחזקים בענף הבשר, להזרים לקופת הנאמן 5 מיליון שקל כהון חוזר לביצוע פעילותה היצרנית של המפעל במהלך תקופת ההקפאה.

המשקיע, נאמר בבקשה, הנו חברה מקבוצת יסכה, שהיא רשת משחטות מהגדולות במדינה המעסיקה כ-1,700 עובדים, והמשקיע מפעיל את המשחטה של הקבוצה באור יהודה המעסיקה כ-200 עובדים. כל זאת כנגד הקצאת מניות של החברה למשקיע בשיעור של מחצית מהון מניותיה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*