חברת המזון ח.י. טבעי מהגליל הגישה בקשה דחופה להקפאת הליכים בשל קשיים תזרימיים

בבקשה נאמר, כי בימים אלה הביעו מספר גורמים התעניינות רצינית וקונקרטית באשר לאפשרות השקעה בחברה ולעת עתה התעניינות זו לא הבשילה לכדי גיבוש עסקה מול משקיע או קבוצת משקיעים, אולם בכוונת החברה לפעול למיצוי אפשרות זו

בית המשפט המחוזי בחיפה, צילום: הרשות השופטת
בית המשפט המחוזי בחיפה, צילום: הרשות השופטת

חברת ח.י. טבעי מהגליל ממושב מעונה, העוסקת בייצור מוצרי מזון, פנתה לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה דחופה להקפאת הליכים. לטענתה היא נקלעה בתקופה האחרונה לקשיים תזרימיים משמעותיים. החברה מבקשת ליישם תכנית הבראה כוללת במהלך תקופת הקפאת הליכים, בה תימשך פעילותה ותיוותר על כנה, תוך הפחתה משמעותית בהוצאותיה ועם פעילות בתזרים מזומנים חיובי. כל זאת, מתוך רצון וכוונה להבריא את פעילות החברה כך שתוכל להמשיך ולפעול בעתיד גם במהלך עסקים רגיל.

בבקשה נאמר, כי בימים אלה הביעו מספר גורמים התעניינות רצינית וקונקרטית באשר לאפשרות השקעה בחברה ולעת עתה התעניינות זו לא הבשילה לכדי גיבוש עסקה מול משקיע או קבוצת משקיעים, אולם בכוונת החברה לפעול למיצוי אפשרות זו.

לדברי החברה, הליך של חדלות פירעון, כדוגמת פירוק או כינוס נכסים, יביא באופן ישיר ומיידי לפגיעה אנושה בפעילות החברה ולא יאפשר לה לעמוד בלו ומקצת מחובותיה לנושים השונים. בחברה מציינים כי בסמוך למועד הגשת הבקשה חוללו שיקים שלה וכן עוקלו מספר רכבים בשל חוב, כך שהמשמעות לקבלת הגנת בית המשפט במקרה הזה היא קריטית ביותר.

בבקשה שהוגשה באמצעות עו”ד זיאד סמעאן נאמר, כי חלק מהנושים של החברה הנם תוצאה של פעילות הונאה כנגדה ותרגיל עוקץ של כמיליון שקלים, תיק הנחקר במחלקת ההונאה חוף בעכו, פרשה שדרדרה עוד יותר את מצבה הכלכלי של החברה.

לפי הבקשה, החברה נקלעה בעת האחרונה לקשיים כלכליים עתיים, היא קרובה למיצוי יכולותיה הכספיות, פעילותה עומדת על בלימה, וקיים חשש כי בתוך פרק זמן לא ארוך תתרחש קריסה מוחלטת של פעילותה, אשר לה השלכות משמעותיות רבות שעיקרן ביטול הסכמי הפצה של מזון והפסקת פעילות מידית.

עוד נטען בבקשה, כי התחייבויותיה של החברה הנאמדים בכ-1.7 מיליון שקל עולים על הכנסותיה, וכי הליכי ההוצאה לפועל ועריצות הנושים אינם מאפשרים לה לעבוד ולהמשיך בפעילות העסקית הרגילה, והיא מתרוקנת מנכסיה. עוד נאמר, כי בקשה שהגישה החברה להכריז עליה כחייבת מוגבלת באמצעים נדחתה.

החברה מציעה תשלום סכום של 30% מערך חובותיה בפריסה של שלוש שנים. החברה נוסדה לפני כ-6 שנים ובעליה הוא חנן חן מנהריה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*