חברת המזון א.ר.ד. אביב אחזקות קיבלה צו הקפאת הליכים

השופט איתן אורנשטיין מינה את עוה"ד עמית לדרמן ואלונה בומגרטן כנאמנים לחברה שאחראים על מימוש נכסיה. החברה החלה את פעילותה בינואר 2016, ומאז היא מפעילה חנויות בבסיסים צבאים ובטכניון * חובות החברה נאמדים ב-7.5 מיליון שקל

חברת המזון א.ר.ד. אביב אחזקות קיבלה צו הקפאת הליכים. החברה העוסקת בעסקי מזון קמעונאי ובהפעלת מסעדות ועסקי מזון מהיר ובתחום המכונות האוטומטיות לממכר מזון ומשקאות (מפעילה כ-500 מכונות), פנתה לבית המשפט המחוזי מרכז בבקשה למתן צו הקפאת הליכים זמני לתקופה בת חודש ימים, זאת לאחר שנקלעה לחובות בהיקף כ-7.5 מיליון שקלים. השופט איתן אורנשטיין נעתר לבקשה והורה על הקפאת הליכים זמנית לחברה וזאת עד למתן החלטה אחרת. השופט מינה לחברה נאמנים זמניים והסמיך אותם לתפוס את נכסיה ולהפעיל אותם באופן מושכל וזהיר

עוד קבע השופט כי על הנאמנים עוכי הדין עמית לדרמן ואלונה בומגרטן לשקול את החלופות הטובות למימוש נכסי החברה באופן שיביא את התועלת המרבית לנושים. השופט קבע דיון נוסף בבקשה ליום ה-6 לחודש יוני.

בהחלטתו ציין השופט כי מהתמונה המצטיירת עולה כי החברה נמצאת בקשיים ניכרים ואין זאת אלא שהיא הגיעה לחדלות פירעון, וכי לכאורה דרך המלך היא להורות על פירוק החברה. ואולם הדגיש השופט כי ברור שבמקרה של פירוק התשואה שתינתן לנושים תהיה זעומה לעומת מכירת החברה כעסק פעיל.

אשר על כן ולא בלי היסוס הגיע השופט למסקנה לפיה יש מקום לתקופת הליכים קצרה במהלכה יבחנו הנאמנים היתכנות של מימוש מושכל של נכסי החברה באופן שיביא תועלת לנושים יותר מזו הצפויה להם בחלופת פירוק. עוד הוסיף השופט כי שיקול נוסף להחלטתו זו הינו אינטרס של 106 העובדים אשר החברה משמשת מקור לפרנסתם, ומשמעות פירוקה הינו גדיעת מקור פרנסה של כמות ניכרת של עובדים. לכך, לדברי השופט, יש להוסיף את החשיבות שבהמשך אספקת המוצרים על ידי החברה בנקודות המכירה הרבות שבבסיסי צה”ל.

בפנייתה לבית המשפט טענה החברה כי בעת האחרונה היא נקלעה לחוסר יציבות תזרימי וכשלי תשלום, כפועל יוצא מהרחבת פעילות מואצת בחודשים האחרונים. החברה הגיעה לידי מסקנה כי המציאות מחייבת נקיטה בהליך זה, וכי פעולה בדרך המתבקשת במסגרת בקשה זו, דהיינו הקפאת הליכים לתקופה קצובה, הפעלה מפוקחת וממוקדת של פעילותה, וניסיון לממש באופן סדור ויעיל את נכסיה ופעילותה – היא הדרך המיטבית והמחוייבת בנסיבות העניין.

בבקשה נאמר כי נכון להיום מצויה החברה שבבעלותו ובניהולו של המייסד רועי דנינו, בפיגור תשלומים לנושים שונים, ובכללם ספקים ורשויות. מציאות זו של חוסר יציבות תזרימי וכשלי תשלום, עלולה להתדרדר באחת למערך תביעות ולאפקט כדור שלג, שתוצאתו הבלתי נמנעת תהיה למעשה סיכולו מראש של ניסיון הבראה שלשמו נועדה בקשה זו להקפאת הליכים ומינוי נאמנים לתקופת ההקפאה.

בבקשה נאמר כי פעילות המזון של החברה שנוסדה בחודש יוני 2015 והחלה את פעילותה המסחרית בחודש ינואר 2016 כולת הפעלה וניהול של חנויות ודוכני מזון בבסיסים צבאיים בארץ ובטכניון בחיפה, והפעלה וניהול של שלושה סופרמרקטים במתחם הטכניון תחת מותג פרטי בשם: GO&FRESH. לדברי החברה מתוך כלל חובותיה הנאמדים בכ-7.5 מיליון שקלים היא חייבת כ-2.3 מיליון שקלים לבנקים וגופים פיננסיים, וכי חובותיה לספקים ונותני שירותים אחרים נאמדים בכ-3 מיליון שקלים.

לא ניתן היה להשיג את התייחסות החברה או המנכ”ל להתפתחויות.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*