ויגן פרנדלי הגישה תביעת קניין רוחני נגד גליל מוצרי בריאות בטענה להפרה של סימני העמותה

לטענת העמותה למען עתיד טבעוני, הנתבעת הפרה את התחייבויותיה כלפי העמותה, מנעה ממנה את האפשרות לפקח על השימוש בסימן של העמותה ועשתה שימוש בסימן שלא בהתאם לתנאי הרישיון, לרבות במקרה אחד לפחות של סימון של מוצר שאיננו טבעוני

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

העמותה למען עתיד טבעוני (ויגן פרנדלי) הגישה לבית משפט השלום בתל אביב תביעת קניין רוחני כנגד חברת גליל מוצרי בריאות ממגדל העמק בטענה להפרה של סימנים מאשרים של העמותה.

בתביעה נאמר, כי הנתבעת, העוסקת בייצור ובמכירת מוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה, קיבלה בעבר רישיון שימוש מוגבל באחד מן הסימנים המאשרים של העמותה לצורך סימון מוצרים טבעוניים ספציפיים המשווקים על ידה ובהתאם לכתב התחייבות עליו חתמה. אולם הנתבעת הפרה ברגל גסה את התחייבויותיה כלפי העמותה, מנעה ממנה את האפשרות לפקח על השימוש בסימן, ועשתה שימוש בסימן שלא בהתאם לתנאי הרישיון, לרבות במקרה אחד לפחות של סימון של מוצר שאיננו טבעוני.

בנסיבות אלו, נאמר בתביעה, לא נותרה לעמותה הברירה אלא להודיע לנתבעת על ביטולו של הסכם הרישיון ולדרוש ממנה להסיר את הסימן מכלל מוצריה. אולם לתדהמתה, גם לאחר שהודיעה לנתבעת על ביטול ההסכם ולמעשה עד היום חודשים ארוכים לאחר מועד ההודעה, הנתבעת עודנה ממשיכה לעשות שימוש מפר בסימן תוך רמיסת זכויותיה של העמותה.

התובעת מדגישה, כי סימון מוצרים שאינם טבעוניים באמצעות הסימנים המאשרים שבבעלותה מהווה הכשלה של ציבור הטבעוניים בישראל בסוגיה רגישה הנוגעת לאמונה בסיסית ויסודית, ופוגעת ביכולתו של ציבור הטבעוניים לדבוק באורח חייו על פי אמונתו ובחירתו. לדברי העמותה, המוכרת גם בשם: עמותת ויגן פרנדלי ושהוקמה בספטמבר 2012 על ידי מנכ”לה עמרי פז, מניעת יכולת הפיקוח ממנה חורגת מגדר יחסי הצדדים ויש בה כדי לפגוע בציבור הטבעונים בכללותו.

בית המשפט מתבקש לאסור על הנתבעת בצו מניעה קבוע מלעשות כל שימוש בסימנים המאשרים הרשומים שבבעלות התובעת ובכל סימן דומה לסימנים האמורים עד כדי הטעיה. כמו כן, להימנע מלעשות כל פעולה העלולה להטעות את הציבור לחשוב כי קיים קשר בינה לבין התובעת או כי היא פועלת בשמה, בהסכמתה, ובהרשאתה.

בנוסף, להורות לנתבעת לאסוף מן השוק את המוצרים אשר על גביהם נעשה שימוש בסימנים המאשרים של התובעת, למסור לתובעת דוח על היקף המוצרים שנמכרו על ידה תוך שימוש בסימנים המאשרים והיקף הכנסותיה ממכירות אלה, וכן לפצות את התובעת בשלב זה ובטרם יתברר היקפה המלא של ההפרה, ולצרכי תשלום אגרה בלבד, בסך של 100 אלף שקל.

תגובת הנתבעת לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*