הסקוטית קיבלה את הזיכיון הבלעדי לייבוא ושיווק יינות מיקב אנדרס אינייסטה מספרד

היקב הוא בבעלותו של אנדרס אינייסטה, כוכב הכדורגל הספרדי וקפטן ברצלונה, שבא ממשפחת ייננים ותיקה. בשלב ראשון ישווקו שלושה יינות מהמובילים ביקב - יין לבן ושני אדומים

שחקן הכדורגל הספרדי וקפטן ברצלונה אנדרס אינייסטה מרים כוסית ביקב שלו. צילום יח"צ
שחקן הכדורגל הספרדי וקפטן ברצלונה אנדרס אינייסטה מרים כוסית ביקב. צילום יח"צ

הסקוטית מבית ישרקו,  מקבוצת טיב טעם, קיבלה את הזיכיון הבלעדי  לייבוא ושיווק בישראל של יינות מיקב Andre’s Iniesta אנדרס אנייסטה  מספרד. היינות זוכים להערכה בינלאומית ממבקרי יין מובילים בעולם. היקב בבעלות אנדרס אינייסטה  מכוכבי הכדורגל הספרדי וקפטן ברצלונה.

לדברי עדי כהן, מנכ”ל ישרקו: “בשלב ראשון נשווק שלושה יינות מהמובילים ביקב אנדרס – יין לבן ושני אדומים. יין לבן יבש, אנדרס אינייסטה Ai 8 בלאנקו, יין אדום צעיר אנדרס אינייסטה Ai 8 טינטו ויין אדום אנדרס אינייסטה Ai 8 סלקסיון.

הסקוטית מבית ישרקו תשווק בישראל את היינות: אנדרס אינייסטה Ai 8 בלאנקו לבן יבש – פירותי ורענן, עשוי מזני ענבים ורדחו וסוביניון בלאן.  ליין צבע זהוב חיוור יפה ומבריק והוא בעל ארומות, רענן ופרחוני, בעל נגיעות של דשא שרק נקצר. בעל נוכחות בפה מדויק והרמוני. היין רענן ובעל חומציות נפלאה המתאימה לצד מנות טאפאס קלות, סלטים וגבינות עזים טריות.

היינות של אינייסטה. צילום: יח"צ
היינות של אינייסטה. צילום: יח”צ

המחיר: 44 שקל. מומלץ להגשה בטמפרטורה של 8 מעלות.

יין אדום צעיר אנדרס אינייסטה Ai 8 טינטו – האופייני ליינות ספרד. בעל צבע סגול-אדום צעיר. בעל ארומות אופייניות לסירה – בשרניות מעט, מלוות בפירותיות המוחצנת של הטמפרניו. היין בפה חלק, מעט בשרני, עם טאנינים מתקתקים וחומציות מרעננת. מתאים לבשרים אדומים על האש, לתבשילי אורז, וטאפאסים של בשרים קלים, מעושנים וגבינות חצי קשות.

המחיר: 44 שקל. מומלץ להגשה בטמפרטורה של 16-18 מעלות.

BOTELLA AI8 יין לבן אנדרס אנייסטה Seleccion, צילום: אסף לוי
BOTELLA AI8 יין לבן אנדרס אנייסטה Seleccion              צילום: אסף לוי

יין אדום אנדרס אינייסטה Ai 8 סלקסיון – מאוזן ואלגנטי,  עשוי מזני ענבים טמפרניו, פטי ורדו, קברנה סוביניון וסירה. ליין צבע סגול דובדבן יפה ועמוק. בעל ארומות של פרי אדום, בעיקר דובדבנים בשלים, מעט וניל וליקוריץ, ציפורן וטופי. הפה אלגנטי, ומשלבים בו יפה טעמי הפרי והעץ, עד לסיומת הארוכה. היין אדום מתיישן ומושלם לבשר בקר, טלה או כבש, לתבשילי אורז וגבינות קשות ומתיישנות.

המחיר: 69 שקל. מומלץ להגשה בטמפרטורה של 16-18 מעלות.

הכרמים של אנדרס אינייסטה, נטועים על אדמת חמר מאווררת, בגובה של 770 מטר ונעשה בהם שימוש אך ורק בטכנולוגיות וחומרים ידידותיים לסביבה. היקב הפך במשך השנים לחלק בלתי נפרד מהתרבות והמסורת הספרדית והוא זוכה להערכה בינלאומית על איכותו, טעמו וייחודו, אזור לה מנצ’ואלה נחשב לאזור מוביל בספרד לגידול ענבים. ביקב נעשה שימוש במגוון של 100 סוגים שונים של ענבים, המהווים בסיס ליין משובח. חצי שעה לאחר הבציר הידני הענבים עוברים קירור מידי לשמירה על כל מאפייני הפרי ולהגנה מפני תסיסה או חמצון לא מבוקר.

אנדרס אינייסטה לוחאן הוא אחד מכוכבי הכדורגל הספרדי וקפטן ברצלונה. בגיל 18 הצטרף לבוגרי ברצלונה כשחקן קבוע תחת פרנק רייקארד. וזומן לסגל המונדיאל של ספרד בשנת 2006, אך, כוכבו דרך ב-2010, כאשר שער שלו מול הולנד, בדקה ה-116, הביא לספרד את גביע העולם. אינייסטה , “המהנדס”, זכה במהלך הקריירה שלו בתארים רבים : 4 טורנירים של גביע האלופות, 8 אליפויות בספרד, 2 אליפויות אירופה וכאמור , אליפות עולם ב-2010.

כוכב הכדורגל מגיע ממשפחה של אנשי יין. אביו חוזה אנטוניו אנייסטה החל את דרכו בשנות ה-70 של המאה הקודמת, ובשנת 1990 החליט לטעת כרם בן 100 דונם בלב מחוז לה מנצ’ואלה. הכרם נשא פרי מצוין, ובעצה אחת עם שני בניו החליטה המשפחה להרחיב את הנטיעות ואת מעורבותה בעולם היין ולבנות יקב ומרתף, שהושלמו בשנת 2010. כיום, משפחת אנייסטה מעורבת בכל תהליכי היין ומנהלת את הכרמים והיקב בשיתוף מומחים מהטובים בספרד, החל מגידול הענבים בכרם, דרך ייצור היין ביקב המשוכלל והמתקדם ועד לשיווקו ברחבי העולם. היינות זוכים להערכה של מבקרי היין מובילים.

בישראל משווק מותג היין אנדרס אינייסטה באמצעות הסקוטית, שנרכשה לפני כארבע שנים על ידי קבוצת טיב טעם שמיזגה את מלוא פעילות החברה הסקוטית לתוך החברה הבת ישרקו.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*