המפרק הזמני של חברת א.ר.י.ז. יבוא ושיווק מזון הגיש בקשה לפירוק החברה

החברה נקלעה למצוקה תזרימית חמורה וביקשה הקפאת הליכים נגדה ובית המשפט ביקש מבעלי השליטה להפקיד סך של 250 אלף שקל עד ל-25 במרץ השנה. משלא עמדו בכך, ניתן צו פירוק זמני כנגד החברה ומונה מפרק זמני

צילום מסך

עו”ד רענן קליר המפרק הזמני של חברת א.ר.י.ז. יבוא ושיווק מזון הגיש לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה למתן צו לפירוק החברה. החברה הוקמה בשנת 1984 כאשר פעילותה החלה עוד בשנת 1959 על ידי מייסדה המנוח יעקב וינטרוב כחברת הפצה של קמח וסוכר, ובשנת 1984 פיתחו בני משפחתו של וינטרוב, דורות ההמשך, את הפעילות אשר מוזגה לחברה.

החברה, נאמר בבקשת הפירוק, נהנתה ממוניטין רב והיא הפכה לחברה מובילה בתחום אספקה של סוכר, שמנים, מלח וכיוצא בזה והעסיקה 40 עובדים. ב-13 במרץ 2019 הגישה החברה בקשה דחופה ביותר למתן צו הקפאת הליכים כנגדה וזאת בשל מצוקה תזרימית חמורה אליה נקלעה. בית המשפט נעתר לבקשת החברה והורה על הקפאת הליכים כנגדה וביקש מבעלי השליטה להפקיד סך של 250 אלף שקל עד ל-25 במרץ. הוא קבע כי ככל שלא יופקד סכום זה, יינתן צו פירוק זמני וימונה לחברה מפרק זמני. בעלי השליטה הודיעו כי לא עלה בידיהם לגייס את הסכום האמור, ובו ביום ניתנה החלטת בית המשפט על צו פירוק זמני כנגד החברה ומינוי מפרק זמני. בהתאם להחלטת בית המשפט מוגשת עתה על ידי המפרק הזמני בקשה למתן צו לפירוק החברה.

בבקשה נאמר, כי לנוכח הודעת בעלי השליטה אין היתכנות להמשך פעילות החברה, כאשר הלכה למעשה הפסיקה החברה את פעילותה באופן מוחלט ונותרה חדלת פירעון. לדברי המפרק הזמני, עסקינן בחברה בעלת חובות של עשרות מיליוני שקלים הן לעובדיה והן לנושים השונים, ואין חולק על כך שאין באפשרותה לעמוד בהתחייבויותיה.

תגובת החברה לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*