הכנסת החמץ לבית החולים: המדינה תציע פתרון לנושא רק אחרי חג הפסח

בתי החולים רמב"ם, קפלן, כרמל, זיו, יוספטל, סורוקה, איכילוב, תל השומר, ברזילי, בילינסון, מאיר, העמק, הלל יפה ואסף הרופא הודיעו כי לא יערכו בדיקות חמץ בכניסה במהלך החג

מאת אלמוג עזר

כמדי שנה, גם חג הפסח הנוכחי מעלה את השאלה על מדיניות החמץ במקומות ציבוריים בכלל ובבתי החולים בפרט. נכון לכתיבת שורות אלו, בתי החולים רמב”ם, קפלן, כרמל, זיו, יוספטל, סורוקה, איכילוב, שיבא תל השומר, ברזילי, בילינסון, מאיר, העמק, הלל יפה ואסף הרופא הודיעו כי לא יערכו בדיקות חמץ בכניסה במהלך החג.

בחודש מרץ שחלף הוציא בג”ץ, בראשותם של שופטי בית המשפט העליון, ניל הנדל, עוזי פוגלמן ועופר גרוסקופף, צו שמחייב את המדינה להציע פתרון של שימוש בכלים חד פעמיים או פתרון פשוט אחר לבעיית החמץ בבתי החולים. השופטים תהו גם מדוע מאבטחים בבתי חולים עוסקים בחיפוש אחר חמץ בקרב המבקרים. נציגי המדינה והרבנות הגיעו להסכמה מוקדם יותר השנה והציעו להקים מתחמים מסודרים בהם יותר להכניס חמץ לחולים וגם למבקרים.

בג”ץ התנגד להחלטה זו בשל הקושי של חולים המרותקים למיטות לנוע אל מתחמי החמץ, מחוץ למבנים המרכזיים. המדינה נדרשת להציג את תגובתה עד ה-1 ביוני, רק לאחר חג הפסח השנה.

גם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט עסק בנושא זה וטען כי הוא מסכים למתווה אותו הציעה המדינה ואף הסכים להצבת עובדי ביטחון בכניסה למתחמי מזון כשרים.

פתרון הממשלה להימצאות חמץ בבתי חולים הוצע לאחר שבשנה שעברה הציף מרכז עדאלה את הנושא כאשר עתר לבג”ץ נגד מדיניות משרד הבריאות לאסור על הכנסה ואכילה של חמץ בבתי החולים במהלך שבוע הפסח. בהתאם למדיניות זו, אשר נאכפה בשנים האחרונות בבתי חולים ברחבי הארץ, כל האזרחים, וביניהם גם אזרחים ערבים, נאלצים במהלך חג הפסח לעבור בידוק קפדני בכניסה לבתי החולים ואם יש ברשותם חמץ, המזון מוחרם או מושמד. במקרים שבהם אזרחים סירבו למסור את המזון למאבטחים בכניסה לבית החולים, נאסרה כניסתם למוסד ונמנע מהם לבקר את קרוביהם בבית החולים.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*