הישג ראשון למסעדנים: נדחתה לאפריל 2019 החלטת רשות המיסים בנוגע לחיוב המלצרים במע”מ

ביום ב' השבוע התקיים בכנסת כנס חירום של עמותת "מסעדנים חזקים ביחד". מדובר אמנם בהישג שממתן את מידת הלחץ המיידי על בעלי המסעדות כמעסיקים, אבל כרגע מדובר רק בדחייה, וההיבטים הסוציאליים של חוק המלצרים החדש נשארים בעינם כמו גם שאר מצוקות הענף

בחצי השנה האחרונה נאבקת עמותת “מסעדנים חזקים ביחד” במדיניות האוצר. המאבק עלה מדרגה לפני שבועיים, בנר שמיני של חנוכה, כאשר מסעדנים החשיכו את המסעדות, בתי הקפה והברים, למשך שמונה דקות ברחבי הארץ וזאת כמחאה סמלית לפני סגירתם הסופית, לדבריהם, של לא מעט עסקי מזון, כתוצאה מהרגולציה המכבידה על ענף המסעדנות.

מסעדנים חזקים ביחד

ביום א’ השבוע, בסיומה של פגישה שהתקיימה בנוכחות ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס וערן יעקב, מנהל רשות המיסים, הוחלט על דחיית החלטת רשות המיסים בנוגע לחיוב מלצרים במע”מ לחודש אפריל 2019.

אמנם מדובר בהישג שממתן את מידת הלחץ המיידי שנתונה על בעלי המסעדות כמעסיקים, אבל כרגע מדובר רק בדחייה שמתייחסת למע”מ. ההיבטים הסוציאליים של חוק המלצרים החדש נשארים בעינם כמו גם שאר מצוקות ענף המסעדות.

עמותת “מסעדנים חזקים ביחד” שמחים על ההישג במאבקם, אך ממשיכים את המאבק ובין פעילויות המחאה הוזמנו לכנס חירום בנושא ענף המסעדנות הישראלי בכנסת ישראל. לכנס, שמתקיים היום, ה-24 בדצמבר, בשעה 11:00, יגיעו ראשי מטה המאבק של העמותה בלווי עשרות רבות של מסעדנים מרחבי הארץ. מארגנת הכנס היא ח”כ שרן השכל (ליכוד) במטרה לעזור למסעדנים להשמיע את זעקתם.העמותה שהוקמה בחודשים האחרונים מאגדת בתוכה כבר יותר מ-3,000 מסעדנים מכל הארץ,

מהעמותה נמסר, כי “התעשייה, הכוללת מסעדות, בתי קפה, דוכני אוכל וברים, סופגת  בשנים האחרונות גזרות קשות במיסים ייעודיים וחוקים שפוגעים רק בה ישירות. התעשייה שמעסיקה 200 אלף ישראלים ואחראית על 20 מיליארד שקל מתוצר המשק הישראלי בשנה, היא בעלת חשיבות אדירה בכלכלת המדינה ובתיירות. ההתארגנות במסגרת מסעדנים חזקים ביחד קמה מהשטח, בעלי עסקים שמתקשים לשרוד ויצאו למען מטרה אחת ברורה והיא לפעול לשינוי המציאות הקשה שאליה נקלעו. כל יום מצטרפות עוד עשרות מסעדות לעמותה”. המסעדנים מבקשים להדגיש כי המאבק הינו להצלת הפרנסה, הבתים והמסעדות של משפחתם ומשפחות כל העובדים הרבים המועסקים בענף.

העמותה תקיים ביום ד’, 26 בדצמבר, מיצג מחאה בככר הבימה בשם:  בית קברות למסעדות. המיצג יוצג בשעה 14:00. בין המצבות שתוכלו לראות במיצג המחאה יהיו מצבות לזכרן של המסעדות: בליני, מיסטר ומיסיס לי, אוסטריה דה פיורלה, כתית, דה באן, אורנה ואלה, גאריג, מיטבול, פונדק דה לוקס, עד העצם, אסיה, ננוצ’קה, החלוצים 3, דייגו סאן ורבות נוספות.

בעמותה מבקשים להדגיש כי המאבק הינו להצלת הפרנסה, הבתים והמסעדות של משפחתם ומשפחות כל העובדים הרבים המועסקים בענף. הבעיות העיקריות אותן מבקשת העמותה להעלות על סדר היום:

  • מע”מ על הטיפים של המלצרים – מעל 150 אלף מלצרים בישראל, סטונדטים או משוחררים אחרי הצבא, שבאים להתפרנס להתחלת חייהם. המדינה באה לקחת להם מע״מ של 17% על הטיפים ולקחת מהם עוד כ-30% לערך בתנאים סוציאליים. מה שיקרה זה שהמלצרים ישארו בלי כסף בסוף החודש, הכל ילך למדינה ולמסעדנים לא יהיה מי שירצה לתת ללקוחות שירות.
  • מחסור בעובדים – כיום בכל הארץ חסרים טבחים, שוטפי כלים ונותני שירות. המדינה לא עוזרת לתעשייה לתמרץ ישראלים לעבוד בעבודות הללו ומנגד, מערימה מיסים וחוקים נגד מי שכן יכול לעבוד בארץ.
  • חוק היטל עובדים זרים  – המס בגובה 20% חל על העובדים הזרים המועסקים, שנמצאים בארץ בחסות המדינה ולא כאלו שהגיעו כמומחים במיוחד מחו״ל.  השתת המס הזה על המסעדנים פוגעת בהם אנושות. בנוסף גובה המדינה מס רטרואקטיבית שש שנים אחורה ובכך מטילה שומות אדירות על מסעדנים, ללא יכולת לשלמן מבלי לגרום לקריסה.
  • חוק פיקדון עובדים זרים  – חוק לא ראוי בעיני העמותה שבא לפגוע במעסיקים הישראלים. המסעדנים: “על גבנו המדינה מנסה לגרש את אוכלוסיית מבקשי המקלט. הסברנו שהחוק לא יגרום למבקשי המקלט לעזוב ובוודאי שהערמת קשיים פיננסיים על בעלי עסקים יצרניים בישראל היא לא מידתית ולא ראויה”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*