הזוכות מתחום המזון בתחרות “ההשקה המנצחת” של איגוד השיווק הישראלי: נביעות וטרה

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי בחרה את הזוכות בפרס לרבעון השני של שנת 2018 על מהלכי ההשקות שלהן. בין הזוכות: נביעות על קמפיין נביעות פלוס פרי וטרה על השקת Muller Rice

השקה מוצלחת - נביעות פלוס פרי, צילום: יח"צ
השקה מוצלחת - נביעות פלוס פרי, צילום: יח"צ

נביעות, כאן, HOT וטרה הן הזוכות בפרסי תחרות “ההשקה המנצחת” עליהם הכריז היום (ב’) איגוד השיווק הישראלי. ועדת החדשנות של האיגוד בחרה את הזוכות בפרס לרבעון השני של שנת 2018 על מהלכי ההשקות  של: תאגיד השידור כאן – מונדיאל 2018 בדיגיטל, HOT – מונדיאל או מונדיליי, נביעות – השקת נביעות פלוס פרי, טרה השקת Muller Rice (מולר רייס).

מתוך נימוקי השופטים:

נביעות – השקת נביעות פלוס פרי

המודעות הצרכנית ההולכת וגוברת לנושא הבריאות בשנים האחרונות הובילה לירידה בצריכת המשקאות הקלים. בנביעות הוחלט כי לצד מוצרי נביעות פלוס הוותיקים יש להביא לשוק מוצר חדש, המשלב בין בריאות לפינוק. השקת המוצר החדש נביעות פלוס פרי הינה מהפכה של ממש עבור הצרכן. המוצר ממקסם את הצעת הערך של עולם הפינוק הבריא ומעניק את המענה האולטימטיבי לצרכנים שרוצים להתפנק עם משקה המבוסס על פרי אמיתי ומים מינרליים. השקת המוצר המהפכני לוותה בקמפיין שזכה לאהדה רבה והגיע ל-2 מיליון צפיות ב- YOUTUBE וכן בקמפיין רדיו רחב, שילוט חוצות, מודעות ופעילות דיגיטלית עם וידאו בכל הפלטפורמות. התוצאה – המוצר החדש משיג נתח שוק משמעותי של 20% בקטגוריית המים המועשרים, בעיקר על חשבון המתחרים ועם פגיעה מינימלית בנביעות פלוס הקלאסי.

טרה – השקת Muller Rice  (מולר רייס)

מאז השקת המותג Muller בישראל לפני כ-10 שנים מזוהה המותג כמחובר לטבע ולאיכויותיו. המותג זיהה את היכולת להרחיב את פעילותו בארץ לקטגוריות נוספות בעולם מעדני החלב. Muller זיהה את הצורך במוצר שעונה בדיוק על מה שהצרכן מחפש- הנאה מקסימלית לצד בשורת Better for you. מעדן החלב והאורז Muller Rice, הינו בעל מרקם ייחודי, תוספות מעניינות ומגוונות ומספק חוויית אכילה חדשה. השקת המוצר התבצעה במדיה השונים ולוותה בקמפיין טלוויזיה, קמפיין דיגיטלי נרחב, קמפיין רדיו ופעילויות הטעמה באמצעות עמדות דיול ברחבי הארץ. הקמפיין נחל הצלחה רבה עם 82% אחוזי חשיפה ו-Muller Rice שבר את ההומוגניות בשוק מעדני החלב למבוגרים. המוצר חדר למשקי הבית כחלק מקטגוריית המעדנים עם אחוז חדירה של 24% כבר בשבוע הרביעי להשקה ו-1.4 מיליון גביעים נמכרו במהלך ההשקה.

כאן – תאגיד השידור הישראלי

כאן מונדיאל
כאן מונדיאל

מהלך “המונדיאל הכי דיגיטלי שהיה כאן” – כגוף ציבורי שמחזיק בזכויות השידור של משחקי גביע העולם, כאן הייתה מחויבת להנגיש את התוכן שלה לכל האזרחים באשר הם, להפיץ את התכנים בכל פלטפורמה אפשרית ולהעניק להם צפייה ישירה, נגישה, חינמית, באיכות הגבוהה ביותר ובמגוון שפות. המהלך הדיגיטלי של כאן עבור המונדיאל, שהינו חלק ממימוש חזון הדיגיטל תחילה של התאגיד, כלל שילוב של טכנולוגיות חדשניות, תוכן משלים, הנגשה במגוון פלטפורמות (אתר, אפליקציה, טלוויזיות חכמות ויוטיוב) ומענה מהיר ושירותי לציבור בכל עמודי הסושיאל של כאן. המהלך הוביל לתוצאות יוצאות דופן – עלייה של מאות אחוזים בצפיות, ביקורים ויוזרים בכל הפלטפורמות, כחצי מיליון הורדות לאפליקציית כאן, כ-25% מהצופים במונדיאל צרכו אותו בפלטפורמות הדיגיטליות (113,640 צופים בממוצע למשחק) ומעל 42 מיליון צפיות VOD בתקופת המונדיאל.

HOT – מהלך מונדיאל או מונדיליי עם כריסטיאנו רונאלדו

חברת הטלוויזיה HOT זיהתה את הפוטנציאל הטמון באירוע המונדיאל בשנת 2018, כאירוע בו ניתן יהיה לא רק לגייס לקוחות חדשים לחברה, אלא גם להרים את קרנו של המותג וליצור בידול אמיתי.HOT  השכילה להבין כי מול התחרות ההולכת וגוברת מצד שחקני OTT מוזלים, יש לה יתרון אחד שהופך משמעותי ביותר – HOT היא החברה היחידה בשוק בה השידור מועבר ללא דיליי.. כל מה שנותר לעשות בשלב זה היה להציף בפני הלקוחות את השאלה: מה אתם מעדיפים לראות, מונדיאל או מונדיליי? את הקמפיין המצליח הוביל לא אחר מאשר כוכב הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו, מלווה בדמויות מהפקת המקור המצליחה של HOT שבאבניקים והוא שודר במגוון רחב של  מדיה. HOT הצליחה להשיג בקמפיין מונדיליי את התוצאה האולטימטיבית- להשתלט לחלוטין על שיח של מדינה שלמה ולמקד את הפוקוס הצרכני על הדבר האחד שמהווה את היתרון המוחלט של HOT. הקמפיין הדגיש בתזמון מושלם את היתרון היחסי של החברה אל מול המתחרות והוביל לעליה של 22% במכירות חבילת טריפל, לגידול של 18% במכירה ללקוחות חדשים ולעלייה משמעותית כמעט בכל מדדי המותג שנמדדו לעומת התקופה המקדימה לקמפיין.

מאיגוד השיווק הישראלי נמסר: “ארבעת המהלכים שזכו בתואר ההשקה המנצחת ברבעון השלישי של 2018, כאן, HOT, נביעות וטרה, הוכיחו כיצד השקה מוצלחת אחת מייצרת ערך ללקוחות וערך לחברה ומצליחה לבדל אותה ולייצר עבורה תדמית חדשנית וטובה יותר. אנו שמחים להמשיך ולבחון השקות מוצלחות, ושמחים אף יותר להכריז בכל רבעון על ההשקות המנצחות”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*